10 zsírégető „top” élelmiszer

1900

Egyes élelmiszerek, zöldség-gyümölcsfélék, italok lehetővé teszik zsírtartalékaink mobilizálását, így elősegítik a fogyást. Emellett számos más jótékony hatásuk van: többek közt javítják az emésztést, kiváltják a jóllakottság érzését, vagy stimulálják az anyagcserét. Kiemelünk közülük 10-et, a zsírégetés szempontjából figyelembe vehető jellemzőikkel, és jó tanácsokat adunk fogyasztásukhoz.

 

1.  A citrom, a máj szövetségese

A benne lévő citromsav elősegíti a lipidek és a proteinek átalakítását a gyomorban.

  • Ajánlott fogyasztása: reggeli előtt kb. 25 perccel, az epekiválasztás serkentése érdekében, így előkészítve a májat a nap folyamán fogyasztandó táplálékok emésztésére.

 

2. Az alma – „csapda” a zsíroknak

Gazdag pektinben, egy olyan vízben oldódó rostanyagban, mely csapdát állít a lipidek egy részének a gyomorban. Így a szervezet nem asszimilálja a zsírokat – hanem sokkal inkább eliminálja azokat.

  • Ajánlott fogyasztása: uzsonnára, étkezések után.

 

3. Proteinekben gazdag, 0%-os tejtermékek

Az alacsony zsírtartalmú tejtermékek bővelkednek proteinekben, amelyek sok energiát igényelnek a szervezettől asszimilációjukhoz, és hatnak a jóllakottság érzésére is.

  • Ajánlott fogyasztásuk: reggelire, annak érdekében, hogy ne nassoljunk 11 óra táján, vagy ebéd után, desszertként, hogy megelőzzük vele a délutáni „ropogtatási vágyat”.

 

4. Zabkorpa – a telítettségérzetért

A zabkorpa magas rosttartalma lehetővé teszi a lipidek felszívódásának lassítását. Elősegíti a jóllakottság érzését azzal, hogy stabil inzulinszintet tart fenn, amely lehetővé teszi többek közt a nassolás és a vele járó zsírlerakódás elkerülését.

  • Ajánlott fogyasztása: reggelire vagy uzsonnára (különböző módokon, pld. sovány túróval összekeverve)

 

5. Az ecet – a zsírraktározódás ellensége

Ecetsav tartalma megkönnyíti az emésztést, segít a vércukorszint megfelelő szabályozásában, és megakadályozza a zsírok lerakódását a szervezetben.

  • Ajánlott fogyasztása: saláták, vagy előételek ízesítőjeként

 

6 . A Cayenne-paprika, az anyagcsere fokozója

A nálunk kevésbé ismert, de nagyon egészséges, piros színű Cayenne-paprika fogyasztása növeli a testhőmérsékletet, ami élénkíti az anyagcserét. Emellett javítja az emésztést, súlycsökkentő hatású.

  • Ajánlott fogyasztása: őrölt formában levesekbe, szószokba, salátákba szórva fűszerként, továbbá pörköltök, egyéb húsételek ízesítésére (módjával, mert csípős).

 

7.  Sovány húsok, halak, tojás fogyasztása – a nagyobb energiafelhasználásért

Komplex, lassú felszívódású fehérje-források, asszimilálásuk sok energiát igényel a szervezettől. Termogenikus zsírégető hatásuk jelentős.

  • Ajánlott fogyasztásuk: minden étkezésnél, kiegyensúlyozott étrend alapján.

 

8.  A kávé – zsírégető hatása is van

A koffein kevésbé ismert hatásai közé tartozik, hogy serkenti a zsírégetést.

  • Ajánlott fogyasztása: 17 óráig, maximum 3 csészével naponta. Ennél nagyobb mennyiségben a koffein nyugtalanságot, stresszt, ingerlékenységet okoz, mely tényezők elősegítik a zsírlerakódást a szervezetben.

 

9.  A zöldtea – méregtelenítő és zsírégető hatás

Vizelethajtó és fogyasztó hatása tein- (koffein-) tartalmának köszönhető, mely fokozza az anyagcserét, így növelve az energiafogyasztást. Csersavtartalma mérsékli a zsírok felszívódását.

  • Ajánlott fogyasztása: az egész nap folyamán, váltakoztatva a kellő mennyiségű vízivással, de lehetőleg 16 óra előtt, mert később megzavarhatja az alvást.

 

10.  A fahéj, az étvágycsökkentő fűszer

Segít a vércukorszint csökkentésében, így a cukor testzsírrá alakítása mérséklésében. Csökkenti az étvágyat, fogyasztó hatású. Emiatt pld. zsírégető fahéj-diétával is próbálkozhatunk..

  • Ajánlott fogyasztása: cukor helyett poralakban desszertekre, kompótokra, natúr joghurtokra, túróra, zabkására hintve.

Galenus