A tavaszi fáradtság senkit sem kímél

671

Elegünk van már a szürkeségből és a lehangolt közérzetünkből. Környezetünkkel együtt mi is szenvedünk attól, hogy hiányoljuk a napfényt és a kellemes szabadidő tevékenységeket.

Állandó fáradtságérzet, kialvatlanság, ingerlékenyég és feszültség…

A tünetek alapján ez nem más, mint a tavaszi fáradtság, amely mindannyiunk napjait megnehezíti. A környezetben végbemenő változások a gyermekeinket sem kímélik, így ők is fáradékonyabbak, gyakran kezelhetetlenebbek, mint általában.  Milyen okok állnak a tünetek hátterében, és hogyan lehet a tavaszi fáradtság ellen védekezni? Dr. Sepp Csaba hasznos tanácsaiból most megtudhatjuk.

Rövidítse le tavaszi fáradtságát!

„Sokan nem tudják, hogy az oly gyakran emlegetett tavaszi fáradtság kifejezés mit is takar valójában. Télen a szervezetünk feléli az elraktározott tartalékokat, lassúbb működésre áll át, amely nem tudja követni a hirtelen bekövetkező felmelegedést és a felfokozott tempót. Kis segítséggel azonban felkészíthetjük szervezetünket az átállásra, megrövidíthetjük a tavaszi fáradtság idejét, és enyhíthetjük a tüneteket” – mondta a doktor úr.

Sétáljunk!

A téli hónapok gyakran szürkeségben telnek, ezáltal kevés napfény ér minket és gyermekünket. Ebben az időszakban nem kapjuk meg a csontok és a szervezet működése számára fontos vitaminokat, mint például a D-vitamint. Mivel a téli halvány napsugarak is kedvezően hatnak gyermekünk hangulatára és egészségére, ezért ha hűvösebb az idő, akkor se hagyjuk ki a játékot vagy sétát a friss levegőn. Ez megerősíti szervezetüket, kiadhatják a bezártság alatt felgyülemlett mozgásigényüket, így nyugodtabbak lesznek és az esti alvással sem lesz probléma.

Fontos a vitaminpótlás is

Nagyon fontos, hogy gyermekeink tél végén is sok gyümölcsöt és zöldséget egyenek, mivel ilyenkor a vitaminkészletek kiürülnek a szervezetből, így ők is könnyebben megbetegedhetnek. Ám a télen kapható gyümölcsök vitamintartalma korántsem azonos a nyáron termő gyümölcsökével, így a természetes vitaminokat szükség esetén C- és D-vitamint tartalmazó készítményekkel is kiegészíthetjük. A vitaminok pótlásával megerősítjük szervezetüket, ezáltal a tavasszal előforduló fertőzésekkel szemben is ellenállóvá válnak.


Aludjunk eleget

„Ügyeljünk arra is, hogy gyermekeink időben ágyba kerüljenek: ha fáradtan mennek iskolába, kevésbé tudnak koncentrálni, és a teljesítőképességük is csökkenhet. Tavasz beköszöntével egyébként is nagyobb az alvásigényük, és a tartós, sötét és komor időjárásnak köszönhetően náluk is előfordulhatnak depressziós tünetek.


Az együtt töltött idővel, a beszélgetésekkel és a közös programokkal az egész család könnyebben vészeli át ezeket a napokat” – tette hozzá a doktor úr.

 


Budai Egészségközpont