Béres Alexandra: „A lányom tanított meg nemet mondani”

1196

A mindig vidám fitnesz világbajnok, Béres Alexandra életét teljesen megváltoztatta kislánya érkezése. Megtanította nemet mondani, és csak kivételes alkalmakkor vállal el újabb felkéréseket. Számtalan elfoglaltsága mellett fitnesz oktatóként, egy fitnesz hálózat szakmai igazgatójaként, anyaként és feleségként egyaránt képes megállni a helyét. A család az első az életében, de ennek ellenére a munkájára is tud koncentrálni. Májusban csatlakozott egy egészségmegőrzést, prevenciót támogató rendezvénysorozathoz, ahol most bárkinek lehetősége nyílik tanácsot kérni az Egészség nagykövetétől.

A Richter a Nőkért program keretében találkozhatnak veled az Egészségvárosba látogatók, ahol az egészséges életmód és az egészséges táplálkozás alapjairól tanulhatnak tőled. Mi a legfontosabb az egészséghez vezető úton?

– „Az egyensúly, melyhez a táplálkozásban, a mozgásban és a lelki viszonylatban egyaránt meg kell találnunk a helyes utat. Fontos, hogy ne essünk túlzásokba. A táplálkozás szempontjából ez azt jelenti, hogy nem kell mindenről lemondanunk, amit szeretünk, de meg kell találnunk egy egészséges egyensúlyt azok között az ételek között, amiket nagyon szeretünk és azok között, amik igazán egészségesek és táplálóak. Ez segítene abban, hogy jól érezzük magunkat a bőrünkben, kitartsunk a szándékunk mellett és ne csak kúraszerű legyen az elhatározásunk.

Ugyanez vonatkozik a sportra is. Nem szabad túlhajszolni magunkat, de bizony meg kell, hogy legyen a heti 3-4 alkalom, amit testmozgással töltünk. Ez szükséges ahhoz, hogy megfelelően működjön a szervezetünk, az anyagcserénk, vérellátásunk és a nyirokkeringésünk. Ez a kettős – helyes táplálkozás, rendszeres edzés – már óriási erőt fog adni és hihetetlenül jól fogjuk magunkat érezni a bőrünkben.”

Ha valaki most szeretne áttérni az egészséges életmódra, mit javasolsz, hogyan kezdje el?

-„Kerüljünk minden túlzást. Ha elég erős bennünk az elhatározás, és valóban el szeretnénk kezdeni, akkor próbáljunk már az elején kialakítani a szokásokat. Iktassuk be heti 3-szor a sportot fixen az életünkbe, az időpontokat írjuk be előre a naptárunkba. Így egy idő után automatizmussá válik a mozgás, és nem lesz kérdés, hogy elmenjünk-e az edzőterembe. Másrészről, megerősíti az elhatározásunkat, ez pedig a siker kulcsa. Nem kell túl nehéz dolgokkal indulnunk, elsőre tökéletesen elegendő egy nagyon lassú kocogás hetente 3-szor fél órában. Ez már nagyon sok mindent fog magával vonzani a táplálkozásunkban, felfogásunkban, közérzetünkben és abban is, hogy saját magunkkal elégedettek legyünk.”

Nagyon fontos, hogy a gyerekeket már pici koruktól kezdve az egészséges életmódra tanítsuk. Te hogyan neveled lányodat a sport szeretetére és mit tanácsolsz a többi szülőnek?

– „A gyerekek mindig a szülői példából tanulnak. Én hiszek abban, hogy a szülőnek is meg kell tennie mindent annak érdekében, hogy felébressze a mozgás iránt a gyerekben a vágyat. Pici korban nagyon fontosak a közös élmények, később pedig időt kell szánni arra, hogy elvigyük gyermekünket sportolni, és ez számára megszokottá váljék. Meg kell adni a lehetőséget, hogy kipróbálja magát több sportban is, legalább három hónapot kell hagyni, hogy kiforrjon, mennyire tehetséges az adott mozgásformában. A táplálkozás tekintetében szintén a szülői példa a legfontosabb. Gondoljunk csak vissza a nagyi sütijére… Ha tehát egészséges ételeket adunk a gyereknek, akkor azt fogja megszokni. A szülőknek oda kell figyelniük, hogy ne az édességgel jutalmazzák gyermeküket, hanem inkább élménnyel, puszival, dicsérettel.”

A férjed hogyan áll az egészséges életmódhoz? Támogat ebben?

– „A férjem mindenben támogat, de próbáljuk a túlzásokat elkerülni. Például ha ő megkíván egy kevésbé egészséges ételt, azzal nekem nincsen semmi gondom. Én valószínűleg nem eszem meg, de ő attól még szívesen. A lényeg, hogy mennyire gyakori az, hogy például édességet eszünk. Beleférhet az étrendünkbe, ha nem mindennapos dolog és megtaláljuk a megfelelő arányokat. Nem kell semmit tiltani magunktól, amit szeretünk, hanem meg kell találnunk az egyensúlyt. Mindenki más, mindenkinek más az alkata, más, amit tolerálni tudunk, de nem csak a külső számít, hanem az egészségünk is. Ennek érdekében fontos, hogy minél több egészséges ételt fogyasszunk és mellette sportoljunk is.”

A rengeteg elfoglaltságod mellett hogyan tudod összeegyeztetni a családot és a karriert?

– „Az életemben mindig is a család volt az első, ezért ehhez próbálok mindent igazítani. A kislányom születésével sok mindenen változtattam. Munkával kapcsolatban megtanított nemet mondani. A vele eltöltött idő számomra mindennél fontosabb. Így is viszonylag sokat dolgozom, de 95 százalékban én viszem Pannát az oviba és én is megyek érte. A reggelek természetesen róla szólnak és mikor az ovi után hazajön akkor is minden figyelmem az övé. Sokat változtam.  Leírhatatlan, hogy mennyi szeretetet ad és lehet adni egy kisgyereknek. Ez a szeretet nagyon sokat adott az életemhez, nagyon boldog vagyok, hogy ő lehet nekem.”

Nagyon mosolygós, vidám embernek ismertünk meg, mi a titkod?

– „Szüleimnek hála, nagyon nagy szeretetben nőttem fel, és szerencsére ez a mi otthonunkból sem hiányzik. Hihetetlenül sok erőt tudok meríteni ebből, másrészről, olyan dolgokkal foglalkozom, amit szívből szeretek.”

 

Nyakunkon a bikini szezon. Volna néhány tipped a hölgyek számára, hogyan hozhatják magukat gyorsan formába?

– „Az igazán látványos változások eléréséhez legalább két hónap kell, de mivel még nincs vége a májusnak, nyár közepére jó formába lehet lendülni. A tuti tipp a futás, megszakítva egy-két gyakorlattal. Fontos, hogy a futás közben végezzünk guggolásokat, fekvőtámaszokat és hasizomgyakorlatokat és fogyasszunk minél több zöldséget. Nyári szezonban ez sokkal könnyebb, hiszen most finomabbnál finomabb zöldségekhez lehet hozzájutni. Az esti órákban különösen ügyeljünk arra, hogy ne csábuljunk el a finomságok iránt. Ráadásul ebben a jó időben nehéz ellenállni a cukrászdáknak, éttermeknek, de ilyenkor inkább válaszunk egy levest vagy egy finom salátát.”

Hol találkozhatnak veled legközelebb az érdeklődők?

– „Június 1-jén Ajkára, június 8-án pedig Kiskunhalasra látogatok, ahol a Richter Egészségváros ingyenes családi program keretében előadással és személyes tanácsadással várom a látogatókat. Mindenkinek csak ajánlani tudom, hogy jöjjön el az eseményre, hiszen amellett, hogy kellemesen tölthet el egy szombatot, számtalan szűrővizsgálatokon vehet részt, és jelenlétével, a helyi kórházat is támogathatja Fontos, hogy odafigyeljünk az egészségünkre, ebbe pedig a rendszeres szűrések is beletartoznak.”

Merlin Communications