http://www.patikamagazin.hu/cikk/index/14677/3-eletmod-tanacs-es-csokkentheto-a-mellrak-kockazata_html
  Bejelentkezés
Regisztráció
RSS
A honlapon több, mint 13 000 cikk segíti az Ön gyógyulását!
 
 
Férfi Baba-mama Egészséges ízek Szépség Párkapcsolat és szex Fogyókúra
Gyógyszer nélkül? Betegszervezetek Életvezető Lélek Kultúra Sport & életmód
   
< Vissza  Nő

Tovább >>  

  

Tovább >>  

  

Tovább >>  

Tovább >>  

Tovább >>  

      Tovább >>  

      Tovább >>  

3 életmód tanács és csökkenthető a mellrák kockázata!

A mellrák a nőket érintő második leggyakoribb daganatos megbetegedés, a bőrrák után. 100 nő közül körülbelül 15-nek van hajlama erre a betegségre. Éppen ezért nagyon fontos tudatában lennünk annak, hogyan csökkenthetjük a kockázatát – tájékoztat dr. Babai László.


Attól függetlenül, hogy volt-e a családban mellrákos beteg vagy sem, van néhány olyan életmódbeli tényező, amellyel csökkenthetjük a mellrák rizikóját. Ezek pedig a rendszeres mozgás, a testsúlykontroll és a visszafogott alkoholfogyasztás – áll a New York-i University of Rochester Medical Center tanulmányában. A kutatók 85 ezer, menopauzán átesett nőt vontak be a vizsgálatokba, amelyekben az összefüggéseket térképezték fel.


Fontos, hogy a nők tudják, hogy a családban öröklődő hajlamot rettenetesen felerősítik az egészségtelen életmódbeli szokások. Persze nehéz pontosan megbecsülni, milyen mértékben hat egy személyre a genetika, a környezet és az életmód, de azt a tanulmányunk is bizonyította, hogy az egészségesebb életet élő nők még akkor is védettebbek, ha a mellráknak van családi előzménye. – nyilatkozta a kutatás egyik vezetője.



3 életmódbeli tanács, és csökkenthető
a rizikó

Egy 1993-ban indult tanulmánysorozatban olyan 50 és 79 év közti nőket követtek nyomon, akiknek a családjában korábban nem volt 45 év alatti mellrákos megbetegedés. A többieket éppen azért nem vonták be a kutatásba, mert azt szerették volna látni, hogy csupán a táplálkozás, a mozgás és az alkoholfogyasztás milyen hatással van a mellrák kialakulására.


Ezek után két csoportra osztották a résztvevőket: olyanokra, akiknek a családjában volt 45 év felett kialakuló mellrák, és akiknek nem. Ezek után különböző kisebb csoportokat alkottak, aszerint, ki mennyire tartotta be a szakemberek által tett életmódbeli tanácsokat.


A tanácsok így szóltak:

  1. Legalább 20 perc közepesen intenzív testmozgás a hét minimum öt napján
  2. Normális testsúly
  3. Legfeljebb egy adag alkohol naponta (nőknél ez kb. 1 deci bor).

Miután 5,4 évig követték a résztvevőket, a következő megállapításokra jutottak:

  • Azoknál a nőknél, akiknek a családjában volt 45 év felett kialakult mellrák, de teljesen betartották az életmódprogramot, 1000 nőből 5,94-nél fedeztek fel rákot évente.
  • Azoknál, akiknél szintén volt családi érintettség, és csak részben tartották be az ajánlásokat 1000 nő közül 6,97 lett beteg.
  • A családi előzmények nélküli nők közül, akik minden ajánlást betartottak, évente 1000 hölgyből 3,51-nél diagnosztizáltak mellrákot.
  • A családi előzmény nélkül élő, de a programot csak részben követő nők közül 4,67 betegedett meg évente az 1000-es mintából.

Az eredményekből kiderül, hogy a helyes életmód akkor is nagyobb védettséget ad a mellrák ellen, ha van erre genetikai hajlam és akkor is, ha nincs.


Az orvosoknak is ismerniük kell az eredményeket


A nőknek és az orvosoknak is tudatában kell lenniük azzal, hogyan lehet csökkenteni a betegség kockázatát. Különösen azoknak kell felhívni a figyelmét a rendszeres mozgás, a táplálkozás és a visszafogott alkoholfogyasztás jelentőségére, akiknek a családjában már előfordult ez a daganatos betegség. Annak ellenére viszont, hogy leginkább a menopauzán már átesett korosztály a veszélyeztetett, a jóval korábban bevezetett egészséges életmód természetesen növelheti a védettséget
. – tette hozzá dr. Babai László.

Oxygenmedical


2010-11-23 14:00:00

További cikkek:

JELES NAPOK
Máj.
23.

Ma Dezső napja van.

Ma több nő veszti életét szívizominfarktus vagy szélütés következtében Magyarországon, mint a rettegett…
A közeledő anyák napja alkalmából készült kutatás összevetette, mi az, aminek az amerikai anyák az ünnep…
Az emberek táplálkozásában mindig nagy szerepe volt az édes íznek. Kezdetben növényekből nyertek édesítőanyagokat,…

 

 

Impresszum   |    Médiaajánlat   |    Adatkezelési nyilatkozat