5 perces tornagyakorlat a fittségért!

2011-01-27 11:00:00    

Merevnek érezi az izmait? Sokat ül egy helyben, és úgy érzi, nehezére esik még csak megmozdulni is? A probléma 5 perc alatt orvosolható! Csak 4 könnyű gyakorlat, és teste újra megtelik energiával.

1 perc a nyak megmozgatására

Álló vagy ülő helyzetben billentsük a fejünket az egyik oldalra, az azonos felünkön lévő, behajlított karunkkal megtámasztva. Ezután nyújtóztassuk a nyakunkat, amennyire csak tudjuk, 5 másodpercig, eközben a vállunkat engedjük le, és tartsuk lazán. Némi szünet után ismételjük meg a gyakorlatot háromszor, mielőtt oldalt váltanánk.



2 perc a boka és a csukló ellazítására

Üljünk leeresztett karral, és körözzünk a kézfejünkkel lehetőleg anélkül, hogy megmozdítanánk a karunkat. Végezzük el a gyakorlatot mindkét oldalon, külön-külön, 15-ször. Ezután ugyanígy körözzünk a lábfejünkkel, miközben a lábszárunk viszonylag mozdulatlanul maradjon. Váltogassuk az irányt, és szintén 15-ször körözzünk mindkét lábbal.

1 perc a váll rugalmassá tételére

Térdeljünk le a talajra, a lábunkat zárjuk össze, majd üljünk a sarkunkra. Mellünkkel lehetőleg érintsük a combunkat, hátratett kézzel úgy, hogy fonjuk össze a karjainkat a hátunkon. Emeljük fel a kezünket, amennyire csak tudjuk, lehajtott fejjel, anélkül, hogy felemelkednénk a sarkunkról. Tartsunk szünetet, és ismételjük a gyakorlatot tízszer.

1 perc a hát kinyújtóztatására

Négykézlábra ereszkedve, tenyerünkkel a talajon támaszkodva, hátunkkal homorítva, lélegezzünk jó mélyet, miközben próbáljuk a fejet minél magasabbra emelni. Kilégzésnél domborítsuk a hátat, és ez a ki-és belégzés lehetőleg történjék „gyomorból”. Ismételjük ezt a gyakorlatot lassan, 4-szer vagy 5-ször.

Galenus
BSD.

Egészségügy és internet
Ön mire használja az internetet az egészségügyi ismeretszerzésben?

Impresszum   |    Médiaajánlat   |    Adatkezelési nyilatkozat

Copyright © Galenus Kiadó. Minden jog fenntartva!