http://www.patikamagazin.hu/cikk/index/15053/a-kaloriatartalom-senkit-sem-erdekelt_html
  Bejelentkezés
Regisztráció
RSS
A honlapon több, mint 13 000 cikk segíti az Ön gyógyulását!
 
 
Férfi Baba-mama Egészséges ízek Szépség Párkapcsolat és szex Fogyókúra
Gyógyszer nélkül? Betegszervezetek Életvezető Lélek Kultúra Sport & életmód
   
< Vissza  Egészséges ízek / Táplálkozás tudománya

Tovább >>  

  

Tovább >>  

  

Tovább >>  

Tovább >>  

Tovább >>  

      Tovább >>  

      Tovább >>  

A kalóriatartalom senkit sem érdekelt

Hiába a pontos leírás, és a kalóriatartalom feltüntetése a gyorséttermi menük csomagolásán. A fiatalok ugyanazokat az ételeket, főként zsírban és kalóriában gazdag fogásokat vásárolják.

Az amerikai gyorséttermekben kötelezővé tették a különböző ételek, menük kalóriatartalmának feltüntetését a csomagoláson. Ennek azonban semmiféle hatása nem volt arra, hogy mennyi kalóriát fogyasztottak a gyermekek és fiatalkorúak. A tanulmány az International Journal of Obesity című lap online kiadásában jelent meg.

 

 

Járványos elhízás - figyelmeztetnek az amerikai kutatók

 

A gyermekkori elhízás fontos népegészségügyi probléma, és a gyermekek gyorséttermi fogyasztása szintén központi probléma. Az amerikai kongresszus az elkövetkező években kialakuló elhízásjárvány veszélyére  reagálva hozta azt a törvényt, hogy azon étteremláncok, amik 20 vagy annál több étteremmel rendelkeznek minden menü kalóriatartalmát kiírják a csomagolásra.

 

Brian Elbel és kollégái 349 1 és 17 év közötti gyermek és fiatal választását tanulmányozták 4 különböző gyorsétteremben New Yorkban és Newarkban miután e kalóriatartalom kiírása kötelezővé vált.

 

 

Szülők és gyermekek is elolvasták a címkét, de nem érdekelte őket

 

A tanulmány arra derített fényt, hogy miközben sok szülő és gyermek észrevette a kalóriatartalom információit, ez a szabály nagyon kevéssé befolyásolta a fogyasztók viselkedését, és az lefogyasztott kalóriák mennyiségét.

 

Az étterem megközelíthetősége és az étel íze volt a legnagyobb befolyással arra, hogy a fogyasztók melyik éttermet választották. A szerzők arra figyelmeztetnek, hogy bár a mintavétel nagysága viszonylag kicsi volt, de a jövőben készülő, nagyobb mintát használó kísérletek is hasonló eredményeket adhatnak, miután a kalóriatartalom feltüntetését az egész országban bevezették.

 


International Journal of Obesity

 

 

 

 

(ni)


2011-02-19 12:00:00

További cikkek:

JELES NAPOK
Máj.
23.

Ma Dezső napja van.

Az emberek táplálkozásában mindig nagy szerepe volt az édes íznek. Kezdetben növényekből nyertek édesítőanyagokat,…
Az erős hajtásban nemcsak szénhidrátokra van szükségünk, hanem minden tápanyagra. A Nestlé svájci kutatóközpontjának…
Nem minden adalékanyag szintetikus, sőt, valójában számos adalékanyagot természetes alapanyagokból állítanak…

 

 

Impresszum   |    Médiaajánlat   |    Adatkezelési nyilatkozat