http://www.patikamagazin.hu/cikk/index/15236/napi-egy-pohar-tej-ved-a-rakbetegsegektol_html
  Bejelentkezés
Regisztráció
RSS
A honlapon több, mint 13 000 cikk segíti az Ön gyógyulását!
 
 
Férfi Baba-mama Egészséges ízek Szépség Párkapcsolat és szex Fogyókúra
Gyógyszer nélkül? Betegszervezetek Életvezető Lélek Kultúra Sport & életmód
   
< Vissza  Baba-mama

Tovább >>  

  

Tovább >>  

  

Tovább >>  

Tovább >>  

Tovább >>  

      Tovább >>  

      Tovább >>  

Napi egy pohár tej véd a rákbetegségektől

Ha egy gyermek 6 éven át megiszik napi egy pohár tejet, akkor felnőttkorban 40%-kal kevesebb esélye van a rákra. A kálcium és a D-vitamin fontos védőanyagok a rákos betegségekkel szemben. A tej gazdag kálciumban és fontos D-vitamin-forrás is, így védi a testet a daganatos betegségektől.

Amerikai és új-zélandi tudósok kutatásai támasztják alá, hogy a tejfogyasztás csökkenti a daganatos megbetegedések kialakulásának kockázatát. A mára sajnálatos módon népbetegséggé vált kór ellen szakértők szerint helyes életvitellel, mozgással és megfelelő táplálkozással védekezhetünk, melynek szerves részét képezi a kalciumban dús, alacsony zsírtartalmú tej.

 

 

40%-kal kevesebb esélye van a ráknak

 

Immáron két tanulmány is elénk tárta, hogy milyen egészségügyi hatást figyeltek meg csak a tejfogyasztás alapján vizsgált csoportoknál. A tanulmányok kijelentették: a hosszú távon, rendszeresen tejet fogyasztó gyerekek 40%-kal kisebb eséllyel lesznek felnőttkorukban bélrákosak, s az 55 évnél idősebb nők esetében 47%-kal kevesebb rákos megbetegedés fordult elő a kalciumot fogyasztó vizsgált csoport esetében. Emellett a tejben levő természetes D-vitamin tartalom tovább csökkentette a daganatos betegségek kialakulásának kockázatát.

 

 

Napi egy pohár tej gyermekkorban, felnőttkori védelmet nyújt a rák ellen

 

Egy kislány iszik tejet egy nagy pohárból.A daganatos megbetegedések kialakulásának kockázatát egészséges életvitel mellett csökkenthetjük leginkább, s szakmai körökben is elfogadott megállapítás, hogy étkezési szokásainkon változtatva a vastagbélrák kockázatát is nagymértékben redukálhatjuk. Ezt a kijelentést hivatott alátámasztani Professor Brian Cox nemrég napvilágot látott kutatási eredménye, miszerint ha egy gyermek 6 éven keresztül naponta megiszik egy pohár tejet, 40%-kal csökken annak kockázata, hogy felnőtt korában bélrák alakul ki nála.

"A gyermekkori daganatos megbetegedések száma és összetétele jelentősen eltér a felnőtt lakosságétól. Ugyanakkor, ma már számos nemzetközi tudományos munka igazolta, hogy a gyermekkori helyes étkezési szokások - pl. a rendszeres tejfogyasztás - csökkentik bizonyos felnőttkori daganatos megbetegedések kockázatát"- mondta Dr. Garami Miklós, a Tűzoltó Utcai Gyermekklinika gyermekonkológusa. „Ennek hátterében az áll, hogy a kalcium játssza a legnagyobb szerepet a rákos sejtek pusztításának segítésében, ételeink lebontásáért felelős szerveink vannak ugyanis leginkább kitéve a rákos megbetegedés kockázatának. Megfelelő mértékű tejfogyasztás mellett a testsúly csökkentése és a fizikai aktivitás segítenek a daganat kialakulási kockázatának csökkentésében” – tette hozzá a szakember.

 

 

A tej csökkenti a vastagbél hámsejtjeinek osztódását

 

Két kisgyerek uzsonnázik szendvicset, zöldségeket és tejet.Tej és tejtermékek fogyasztása jelentősen le tudja lassítani a vastagbél hámsejtjeinek osztódását, s ezzel csökkenti a betegség kialakulásának veszélyeit. A Harvard Közegészségügyi Egyetem (Harvard School of Public Health) bostoni Brigham and Woman’s Hospitallal végzett közös kutatása korábban ugyancsak megállapította: megfelelő mennyiségű kalciumbevitel csökkenti a bélpolip kiújulását, mely később rákos elváltozássá válhat. Stephanie Smith-Warner egyetemi adjunktus szerint azoknál az embereknél, akik naponta elfogyasztottak egy pohár tejet, 15%-kal kevesebb volt a daganatos megbetegedés kialakulása, mint azoknál, akik csak hetente fogyasztottak két pohár tejet. A kutatás igazolta, hogy a tejben lévő kalcium volt az elsődleges felelős a megbetegedési kockázat csökkenésében. A kalcium megvédte az elburjánzástól azokat a bélrendszerben található sejteket, melyek túlnövekedése rák kialakulását idézhette volna elő.

 

 

D-vitamin és kálcium 60%-kal csökkenti a daganatos betegség esélyét

 

Az amerikai Creighton Egyetem táplálkozástani szakértője, Dr. Joan Lappe és munkacsoportja tanulmányai a tej D-vitamin tartalmának kiemelkedő hatására hívták fel a figyelmet a rákos megbetegedések kapcsán. Ezernél is több 55 évnél idősebb nőt kértek fel a vizsgálatra, akiket három csoportra osztottak. Az első csoport tagjai 4 éven keresztül kalciumot és D-vitamint, a második csoportba tartozó hölgyek csak kalciumot szedtek, a kontrolcsoport tagjai pedig placebót kaptak. A kutatók szerint az első csoportban 60, míg a másodikban 47%-kal kevesebb rákos megbetegedés fordult elő a kontrolcsoporthoz képest.

Ez volt az első klinikai vizsgálat, mely igazolja, hogy a D-vitamin csökkentheti a rák kialakulásának kockázatát. A tej kiváló kalcium és D-vitamin forrás, s összességében napi három pohár tej elfogyasztásával biztosíthatjuk szervezetünknek azt a mennyiséget, mely csökkentheti a rák kialakulásának esélyeit.

 

 

Semmelweis Egyetem

 

(ni)

 


2011-04-04 15:00:00

További cikkek:

JELES NAPOK
Máj.
24.

Ma Eszter, Eliza napja van.

Minél később hagyják abba az anyák gyermekük természetes anyatejes táplálását, annál kevésbé kapják…
Az ünnepi alkalom, a buli szervezése a fiatal számára átmenet a felnőttek világába, és jelentős lépést…
A közeledő anyák napja alkalmából készült kutatás összevetette, mi az, aminek az amerikai anyák az ünnep…

 

 

Impresszum   |    Médiaajánlat   |    Adatkezelési nyilatkozat