http://www.patikamagazin.hu/cikk/index/15372/melyik-udito-hizlal_html
  Bejelentkezés
Regisztráció
RSS - Fórum
A honlapon több, mint 10 000 cikk segíti az Ön gyógyulását!
 
 
Férfi Baba-mama Egészséges ízek Szépség Párkapcsolat és szex Fogyókúra
Gyógyszer nélkül? Betegszervezetek Életvezető Lélek Kultúra Sport & életmód
   
< Vissza  Fogyókúra
Gyógyszert a gyógyszertárból!

Tovább >>  

  

Tovább >>  

  

Tovább >>  

Tovább >>  

Tovább >>  

      Tovább >>  

      Tovább >>  

Tegye fel kérdését gyógyszerészünknek! gyogyszereszv@galenus.hu

 

Tegye fel kérdését orvosunknak! orvos@galenus.hu

 

Melyik üdítő hizlal?

„Csak üdítőt ittam”- mondják sokan, és csak kevesen vannak tudatában, hogy a cukros üdítők nem csak jelentős plusz kalóriát tartalmaznak, de hosszútávon is rossz hatással vannak az egészségre.

Dr. Babai László, az Oxygen Medical életmód orvosa a kutatásokról és a személyre szabott tanácsadás jelentőségéről beszélt.

 

 

Súlyos összefüggések

A cukros üdítők fogyasztását is felelőssé teszik az egyre terjedő elhízás-járványért, és az ezzel összefüggő betegségek kialakulásáért. Azonban míg egyes szakértők az ilyen innivalók magas kalóriatartalmának tulajdonítják ezt a hatást, addig mások az édesítők egyes összetevőiről állítják: fiziológiás hatásuk miatt emelkedik a vérnyomás, megnő az inzulin-rezisztencia és a zsírmáj kockázata.



Drámai következmények

Egyre több amerikai fogyaszt naponta cukros, szénsavas üdítőket, sportitalokat és édesített gyümölcsleveket (amelyek nem tévesztendők össze a 100 százalékos levekkel!), amelyeket az szakértők egyértelműen összekapcsolnak a cukorbetegség és a szívbetegségek ugrásszerű emelkedésével az elmúlt évtizedben. Egy Coronary Heart Disease (CHD) Policy Model nevű számítógépes modell segítségével a kutatók megállapították, hogy 1990 és 2000 közt a cukros üdítők közel 130 ezer diabétesz, 14 ezer szív-koszorúér betegség, és 50 ezer ezekből adódó betegség kialakulásához járultak hozzá.
Az amerikai egészségügyi szervek már az ilyen típusú italok nagyobb arányú adóztatását is felvetették, amelytől a fogyasztás visszaszorítását várják. A Kaliforniai Egyetem szakértői szerint, ha sikerülne a visszafogni az üdítők kortyolgatását, hatalmas egészségügyi előnyöket tapasztalhatnánk.

 

A szakértő tanácsa

"Minden hozzáértő a kiegyensúlyozott táplálkozást ajánlja, amely gyümölcsben, zöldségben, zsírszegény húsokban, tejtermékekben, halakban, teljes kiőrlésű gabonákban gazdag. Csakis a tájékoztatással és lehetőleg a személyre szabott tanácsadással érhető el, hogy tudatosan törekedjünk arra, hogy a teljes értékű táplálékot ne helyettesítsük cukros, értéktelen rágcsálnivalókkal és üdítőkkel. Egyes ajánlások szerint a napi 2000 kalóriás táplálkozás mellett hetente maximum 450 kalóriát vihetünk be cukros üdítőkkel. Ezek olyan apróságnak tűnő, de a mindennapokban jelentős információk, amelyekről minden egészségtudatos, illetve életmódot váltó embernek tudnia kell." – mondja dr. Babai László, az Oxygen Medical életmód orvosa. –

 

Éppen ezért nem lehet eléggé hangsúlyozni az életmód tanácsadás és - orvoslás jelentőségét, hiszen a nyugati orvoslás is egyre inkább elismeri, hogy a betegségeket nem lehet elszigetelten kezelni. A személyre szabott vizsgálatok, a táplálkozási és mozgás-tanácsadás sokkal eredményesebbé teheti a klasszikus gyógyítást is.

 


www.oxygenmedical.hu
(BSD)


2011-05-08 09:00:00

További cikkek:

JELES NAPOK
Máj.
24.

Ma Eszter, Eliza napja van.

Március 31-ig lehet jelentkezni a megváltozott munkaképességű embereknek felülvizsgálatra a Nemzeti…
Feleannyi zöldséget és gyümölcsöt fogyasztunk, mint amennyit ajánlott lenne. Pedig napi fél kiló zöldség-gyümölcs…
Az erős hajtásban nemcsak szénhidrátokra van szükségünk, hanem minden tápanyagra. A Nestlé svájci kutatóközpontjának…

 

 

Impresszum   |    Médiaajánlat   |    Adatkezelési nyilatkozat