http://www.patikamagazin.hu/cikk/index/15821/b-vitaminnal-az-elbutulas-es-az-alzheimer-ellen_html
  Bejelentkezés
Regisztráció
RSS
A honlapon több, mint 13 000 cikk segíti az Ön gyógyulását!
 
 
Férfi Baba-mama Egészséges ízek Szépség Párkapcsolat és szex Fogyókúra
Gyógyszer nélkül? Betegszervezetek Életvezető Lélek Kultúra Sport & életmód
   
< Vissza  Gyógyszer nélkül?

Tovább >>  

  

Tovább >>  

  

Tovább >>  

Tovább >>  

Tovább >>  

      Tovább >>  

      Tovább >>  

B-vitaminnal az elbutulás és az Alzheimer ellen

A nagy dózisban, naponta szedett B-vitaminok jelentősen lassítják idős embereknél az elbutulást, csökkentik az agyzsugorodást, sőt az Alzheimer-kór ellen is bizonyos védelmet nyújtanak - idézte brit kutatók megállapítását a The Daily Telegraph brit napilap hírportálja.

Celeste de Jager, az Oxfordi Egyetem kutatója a Brit Tudomány Fesztiválon ismertette klinikai vizsgálatuk eredményét, amelyben a B-vitaminok hatását tanulmányozták az enyhe kognitív zavarokra. Ezek a zavarok az Alzheimer-kórnak és a demencia más formáinak fő kockázati tényezői.


Az enyhe kognitív zavar (MCI) világszerte a 70 év fölötti emberek 16 százalékát érinti, az állapot memóriavesztéssel, nyelvi és mentális problémákkal társul. A mindennapi életben ez még általában nem okoz gondot, ám az emberek mintegy felénél öt éven belül diagnosztizálják a sokkal súlyosabb Alzheimer-kórt.

 

 

B6 és B12 vitamin a megoldás?


A brit klinikai próbába 270, 70 évnél idősebb, MCI-vel élő önkéntest vontak be, akik vagy egy folsavból, B6 és B12 vitaminból álló komplexet kaptak nagy dózisban, vagy placebót. A B-vitaminok a homocisztein nevű aminosav szintjét szabályozzák a vérben, amelynek megemelkedett koncentrációja növelheti az Alzheimer-kór kockázatát. Az alkalmazott pirulák az ajánlott napi B12, folsav és B6 mennyiségének többszörösét tartalmazták. Az agy méretét szkenneléssel vizsgálták a próba elején és végén.


Az eredmények szerint a vitamint szedő emberek agya 30 százalékkal kisebb ütemben zsugorodott, mint azoké, akik placebót kaptak. A legnagyobb mértékben azok profitáltak a vitaminszedésből, akiknek a vérében a vizsgálat kezdetekor a legmagasabb homociszteinszintet mérték: náluk az agyzsugorodás aránya fele volt, mint a placebót kapó önkénteseké, ugyanakkor 70 százalékkal nagyobb eséllyel adtak jó választ a kérdésekre.



MTI

(BSD)


2011-09-16 08:00:00

További cikkek:

JELES NAPOK
Máj.
24.

Ma Eszter, Eliza napja van.

A magas vérnyomásnak, bár érezhető tünetei nem mindig vannak, mégis sokkal többet jelent annál, mint,…
Az ásvány és gyógyvizek használata az emberiség történetében évezredekre nyúlik vissza. A természetes…
A karácsony pszichológiai szempontból nem mindenki számára jelent felhőtlen pihenést, igazi ünnepi hangulatot,…

 

 

Impresszum   |    Médiaajánlat   |    Adatkezelési nyilatkozat