http://www.patikamagazin.hu/cikk/index/2563/a-kave-artalmas-a-kismamanak_html
  Bejelentkezés
Regisztráció
RSS
A honlapon több, mint 13 000 cikk segíti az Ön gyógyulását!
 
 
Férfi Baba-mama Egészséges ízek Szépség Párkapcsolat és szex Fogyókúra
Gyógyszer nélkül? Betegszervezetek Életvezető Lélek Kultúra Sport & életmód
   
< Vissza  Baba-mama / Csecsemő

Tovább >>  

  

Tovább >>  

  

Tovább >>  

Tovább >>  

Tovább >>  

      Tovább >>  

      Tovább >>  

A kávé ártalmas a kismamának?

Amennyiben túl sok koffein kerül a terhes nő szervezetébe, jelentősen megemelkedhet annak az esélye, hogy a magzata halva születik.

Az Aarhus Egyetem (Dánia) szülés-nőgyógyász kutatói e megállapításra 18.500 terhes nő vizsgálata után jutottak.

Amelyik kismama naponta több mint nyolc csésze kávét megiszik, háromszáz százalékkal megnöveli annak esélyét, hogy gyermeke halva születik.

Azon terhes nők esetében, akik naponta négy-hét csészényi kávét isznak meg, nyolcvan százalékkal nő e tragédia veszélye.

Ugyanakkor egyáltalán nem játszik szerepet, hogy más rizikófaktor is fennáll-e, azaz hogy például dohányzik-e, fogyaszt-e alkoholt vagy elmúlt 35 éves a leendő anya.

Amelyik kismama kevesebb, mint három csésze kávét fogyaszt el egy nap, nem növeli a halva születés esélyét. Tehát a terhes nők is ihatnak kávét, de ne többet három csészénél – tanácsolják a szakemberek a British Medical Journal hasábjain megjelent tanulmányban.

Hogy a kávéfogyasztás mértéke miért áll egyenes arányban a halva születésekkel, egyelőre még nem tisztázták maradéktalanul. Valószínű azonban, hogy a koffein hatására a mellékvese velőállományában olyan anyagok halmozódnak fel, mint például a dopamin vagy az adrenalin, s ezek hatására zavar következhet be a magzat és a méhlepény közötti interakcióban. 

A koffein ugyanakkor egyenesen a magzat szervezetére is hat: hatására gyorsabb lesz a születendő gyermek szívverése vagy szívritmuszavar is kialakulhat.

[forrás: Galenus]


2003-05-27 12:26:56

További cikkek:

JELES NAPOK
Máj.
24.

Ma Eszter, Eliza napja van.

Minél később hagyják abba az anyák gyermekük természetes anyatejes táplálását, annál kevésbé kapják…
Az ünnepi alkalom, a buli szervezése a fiatal számára átmenet a felnőttek világába, és jelentős lépést…
A közeledő anyák napja alkalmából készült kutatás összevetette, mi az, aminek az amerikai anyák az ünnep…

 

 

Impresszum   |    Médiaajánlat   |    Adatkezelési nyilatkozat