John Lekakisz és Hrisztosz Papamihael, az athéni egyetemi kórház két orvosa a kongresszus keretében tartott szimpóziumok egyikén ismertette a vörösborivás és a dohányzás közötti kapcsolatra vonatkozó kutatásainak eddigi eredményeit.
A két görög doktor szerint 2,5 deci vörösbor megszünteti egy elszívott cigarettának az érrendszerre gyakorolt negatív hatását. A két orvos persze azt nem állítja, hogy minden elszívott cigaretta után két és fél deci vörösbort kell inniuk a dohányosoknak a cigarettázás ártalmainak elkerülése érdekében. Azt viszont igen, hogy már egyetlen cigaretta elszívása is mintegy 60 percig kimutathatóan befolyásolja a véredények működését, és negatívan hat az érrendszer egészére. A görögországi kísérletek során a tesztszemélyek 2,5 deci vörösbort fogyasztottak egy-egy szál cigaretta elszívása után, az orvosok pedig megállapították, hogy a borfogyasztás megszüntette az elszívott cigaretta érrendszerre gyakorolt kedvezőtlen hatását.
Eddigi tapasztalataink szerint a vörösbor alkotóelemei – de nem az alkohol –, meggátolják az artériák funkcióhibáit. A görög kutatók most keresik a vörösbornak azt az összetevőjét, amely ilyen reakciót eredményez. Feltételezéseik szerint a vörösborban található polifenol magas koncentrációja vált ki ilyen hatást.
[forrás: Galenus]
2003-09-26 13:03:10