http://www.patikamagazin.hu/cikk/index/4640/e-vitaminnal-a-prosztatarak-ellen_html
  Bejelentkezés
Regisztráció
RSS
A honlapon több, mint 13 000 cikk segíti az Ön gyógyulását!
 
 
Férfi Baba-mama Egészséges ízek Szépség Párkapcsolat és szex Fogyókúra
Gyógyszer nélkül? Betegszervezetek Életvezető Lélek Kultúra Sport & életmód
   
< Vissza  Férfi / Férfi 50 felett

Tovább >>  

  

Tovább >>  

  

Tovább >>  

Tovább >>  

Tovább >>  

      Tovább >>  

      Tovább >>  

E-vitaminnal a prosztatarák ellen

Az E - vitamin gyakori fogyasztása akár 53 százalékkal csökkenthető a prosztata-rák kialakulásának kockázata. Az amerikai Nemzeti Rákkutató Központ tanulmányát a Rákkutatók Amerikai Szövetségének éves konferenciáján Orlandoban hozták nyilvánosságra.

A kutatók 100 prosztata rákban szenvedő, és 200 egészséges férfit vizsgáltak meg.
A szakemberek a kísérletek előtt és után is mindkét vizsgált csoport vérében mérték az E-vitamin szintjét.

Stephanie Weinstein, a kutatóközpont egyik vezetője elmondta, hogy azoknál a férfiaknál, akiknek vérében az E-vitamin szérum szintje magasabb volt, védettebbé váltak a rosszindulatú folyamatokkal szemben.

A kutatók két, némileg eltérő - térben módosult molekurális szerkezetű - E vitamint tanulmányoztak - az egyik alfa tokoferolokból, a másik gamma tokoferolokból állt. Megállapították, hogy a kedvezőbb hatású, alfa tokoferol alapú E vitamin jelenléte a férfi szervezetében akár 53 százalékkal is csökkentheti a prosztata rák kialakulásának veszélyét.

Élelmiszerek

A hatékonyabb, alfa tokoferol összetételű E vitamin első sorban az élelmiszerekben található meg, például a napraforgó magjában, a spenótban, a mandulában és az édes paprikában.

A Texasi Egyetemen is vizsgálták az E vitamin jótékony hatását a hólyagban kialakult daganatok megelőzésére - eredményeik pedig igencsak kedvezőek voltak. 1.000 betegről készítettek feljegyzéseket, és kiderült, hogy azok, akik az alfa tokoferol alapú E vitamint tartalmazó élelmiszereket fogyasztottak, 43 százalékkal csökkent a hólyag rákos megbetegedéseinek a száma..

A konferencián résztvevő a kutatóorvosok szakvéleményes szerint ajánlatos, hogy a férfiak rendszeresen fogyasszanak E vitaminokban gazdag magvakat, növényi olajokat és zöldségeket, ugyanis ezen élelmiszerek rendszeres bevitele segítségével csökkenthetik az egyre gyakrabban előforduló prosztatarák kialakulásának kockázatát.

[forrás: Galenus]


2004-04-22 13:06:34

További cikkek:

JELES NAPOK
Máj.
24.

Ma Eszter, Eliza napja van.

A vezeték nélküli internethez kapcsolódó laptop károsíthatja a hímivarsejteket és azok DNS állományát…
A férfiak kozmetikája elindult hódító útjára. Az áruházak polcain egyre szélesedik a kínálat a férfikozmetikumokból…
A hatékonyság növeléséhez a kulcsszó a munkahelyi egészségfejlesztés Az Egészségügyi Világszervezet…

 

 

Impresszum   |    Médiaajánlat   |    Adatkezelési nyilatkozat