http://www.patikamagazin.hu/cikk/index/5527/a-mellrak-es-a-dezodorok-kozmetikumok_html
  Bejelentkezés
Regisztráció
RSS
A honlapon több, mint 13 000 cikk segíti az Ön gyógyulását!
 
 
Férfi Baba-mama Egészséges ízek Szépség Párkapcsolat és szex Fogyókúra
Gyógyszer nélkül? Betegszervezetek Életvezető Lélek Kultúra Sport & életmód
   
< Vissza  Nő / Mi nők

Tovább >>  

  

Tovább >>  

  

Tovább >>  

Tovább >>  

Tovább >>  

      Tovább >>  

      Tovább >>  

A mellrák és a dezodorok, kozmetikumok

Egy brit rákkutató (Reading-i Egyetem - Anglia) összefüggést feltételez a parabén nevű mesterségesen előállított vegyi anyag és a mellrák között. A parabént tartósításra használják a dezodorokban, izzadásgátlókban, és az olyan kozmetikumokban, mint az arckrémek, alapozók, maszkok. A kutatási eredményről a Journal of Applied Toxicology (Alkalmazott Toxikológia) c. folyóirat számolt be a héten. A kutatók 20, emlődaganatból származó szövettani mintát vizsgáltak, és ezek közül 18-ban megtalálták a parabént. Négy rosszindulatú daganatban magas koncentrációban fordult elő az említett anyag. További vizsgálatokat terveznek a parabén és a mellrák közötti összefüggés egyértelmű bizonyítására: megnézik például, hogy egészséges nők emlőjének zsírszövetében van-e parabén és milyen koncentrációban. Ismeretes, hogy a zsírszövetekben, így az emlő zsírszöveteiben is raktározódnak és idővel felhalmozódnak a méreganyagok. Eddig azonban úgy vélték a tudósok, hogy a parabén nem tud a bőrön keresztül felszívódva bejutni az emberi szervezetbe. Ez a feltételezés most megdőlni látszik. Bár a parabénnek metil és propil formáját élelmiszertartósításra is használják. Az a tény, hogy megtaláltuk ezeket a vegyi anyagokat az emberi melldaganatos szövetekben, mindenképpen figyelmeztető jel - mondja a kutató. Annál is inkább, mert más kutatásokból tudjuk, hogy a parabén ösztrogén hormont utánzó módon képes viselkedni az emberi szervezetben - előmozdítva a rákos sejtburjánzást. Addig is, amíg a kutatások eljutnak arra a szintre, hogy kizárják vagy megerősítsék a parabén rákkeltő hatását, a kutatónő azt ajánlja: ne kockáztassunk! Évszázadokig elvoltak a nők ezek nélkül az anyagok nélkül. Tegyük fel magunknak a kérdést - bíztat a kutató: valóban olyan nagy szükségünk van rájuk? Akkora manapság a bennünket körülvevő világ vegyi anyag szennyezettsége, hogy elkerülhetetlenül behatol a bőrön át is valamennyi belőlük a szervezetünkbe. A mellrákos esetek száma az 1970-es évek végétől mostanáig a fejlett országokban megduplázódott! [forrás: euuzlet.hu, 2004.09.09.]


2004-09-09 15:34:02

További cikkek:

JELES NAPOK
Máj.
24.

Ma Eszter, Eliza napja van.

Ma több nő veszti életét szívizominfarktus vagy szélütés következtében Magyarországon, mint a rettegett…
A közeledő anyák napja alkalmából készült kutatás összevetette, mi az, aminek az amerikai anyák az ünnep…
Az emberek táplálkozásában mindig nagy szerepe volt az édes íznek. Kezdetben növényekből nyertek édesítőanyagokat,…

 

 

Impresszum   |    Médiaajánlat   |    Adatkezelési nyilatkozat