http://www.patikamagazin.hu/cikk/index/6112/gyogyszerek-a-zoldsegestol_html
  Bejelentkezés
Regisztráció
RSS
A honlapon több, mint 13 000 cikk segíti az Ön gyógyulását!
 
 
Férfi Baba-mama Egészséges ízek Szépség Párkapcsolat és szex Fogyókúra
Gyógyszer nélkül? Betegszervezetek Életvezető Lélek Kultúra Sport & életmód
   
< Vissza  Gyógyszer nélkül? / Kiegészítő gyógyászat

Tovább >>  

  

Tovább >>  

  

Tovább >>  

Tovább >>  

Tovább >>  

      Tovább >>  

      Tovább >>  

Gyógyszerek a zöldségestől

Megfelelő étkezéssel csökkenthető a rák kialakulásának esélye. Mind több zöldségről, gyümölcsről és tápanyagról derül ki jótékony hatása, ma már az orvosi terápiában is használják hatóanyagaikat.

Paradicsom, brokkoli, karfiol, répa, teljes kiőrlésű gabona, alma, paprika, savanyú káposzta. Daganatos betegségeket megelőző hatása többé-kevésbé valamennyinek bizonyított, akárcsak a cink, a szelén, az E- és D-, C-, vagy B-vitaminok, ásványi anyagok jótékony hatása.

A dupla rostbevitel felére csökkentheti a bélrák kockázatát - derült ki például nemrégiben az európai étkezési szokásokat vizsgáló tanulmányból. Ha a rostszegény étrendet követők megkétszerezik rostanyagbevitelüket, legalább 40 százalékkal csökkenthetik a bélrák veszélyét. Többek között gyümölcs, zöldség és teljes kiőrlésű liszt felel meg erre a célra. A hagyma, az alma, a zeller és a brokkoli különösen alkalmas - állítják a tudósok. A kutatók által ajánlott "menüsor" petrezselyemmel, articsókával, bazsalikommal, zellerrel folytatódik. Felfedezték azt is, hogy a brokkoliban és a karfiolban található vegyület segítségével kezelhető a prosztatarák.

Kutatók azt is vizsgálták, hogyan hatnak a brokkoli, a karfiol, a kelkáposzta, kelbimbó vagy a káposzta természetes vegyületei a ráksejtek növekedésére és funkcióira: kiderült, hogy az egyik gátolja, lassítja az emlőrák, a prosztataráksejtek növekedését. Más kutatások azt igazolták, hogy a szelén megóvhatja a nőket a mellráktól. Ezt az ásványi anyagot főként a brazil dió tartalmazza.

Dietetikusok szerint a táplálkozás 30-40 százalékban játszik szerepet a daganatok kialakulásában, illetve gyógyításában. Kisa Judit, a Semmelweis Egyetem szakembere szerint csodadiéták nincsenek, bizonyos azonban, hogy a növényekben lévő anyagoknak szerepük van a betegség alakulásában. - Bizonyított az erős színanyagok antioxidáns hatása, így a piros, mélyvörös, zöld gyümölcs, zöldség színanyagai megfogják a betegségekre fogékony szabad gyököket, megvédik a sejteket. De fontos, hogy mindez nyersanyagként, természetes körülmények között, nyolc-tíz másik nyomelemmel, összetevővel együtt jusson a szervezetbe - mondja a dietetikus. Amit Kisa Judit mindenekelőtt tanácsol, az a táplálkozási piramis. - Akár hat-nyolc hét alatt fel lehet tölteni a szervezet ásványianyag-, nyomelem- és vitaminraktárait, ha valaki e szerint táplálkozik.

Az Országos Onkológiai Intézetben is folynak kutatások: Tímár József onkológus szakorvos irányításával most a cink hatását vizsgálják. - A cink szerepét a megelőzésben, illetve a gyógyításban a prosztatarák és a melanóma esetében egyértelműen igazoltuk. Nem az immunrendszerre, hanem a ráksejtekre hatott - mondja. Igaz, e körben nem elegendő a hatóanyagok akkora mennyisége, amennyit az ételek fogyasztásával "begyűjthetünk".

[forrás: nol.hu, 2004.11.24.]


2004-11-24 14:51:49

További cikkek:

JELES NAPOK
Máj.
24.

Ma Eszter, Eliza napja van.

A magas vérnyomásnak, bár érezhető tünetei nem mindig vannak, mégis sokkal többet jelent annál, mint,…
Az ásvány és gyógyvizek használata az emberiség történetében évezredekre nyúlik vissza. A természetes…
A karácsony pszichológiai szempontból nem mindenki számára jelent felhőtlen pihenést, igazi ünnepi hangulatot,…

 

 

Impresszum   |    Médiaajánlat   |    Adatkezelési nyilatkozat