http://www.patikamagazin.hu/cikk/index/6824/magzatkarosito-dieta_html
  Bejelentkezés
Regisztráció
RSS
A honlapon több, mint 13 000 cikk segíti az Ön gyógyulását!
 
 
Férfi Baba-mama Egészséges ízek Szépség Párkapcsolat és szex Fogyókúra
Gyógyszer nélkül? Betegszervezetek Életvezető Lélek Kultúra Sport & életmód
   
< Vissza  Baba-mama / Csecsemő

Tovább >>  

  

Tovább >>  

  

Tovább >>  

Tovább >>  

Tovább >>  

      Tovább >>  

      Tovább >>  

Magzatkárosító diéta

A University of Southampton kutatócsoportjának megállapítása szerint a magzat májában fennálló vérkeringési viszonyok komoly jelentőséggel bírnak.

A Circulation Research című folyóiratban közölt tanulmányuk egyik eredménye arra enged következtetni, hogy a sovány, illetve kiegyensúlyozatlanul táplálkozó, fogyókúrázó nők magzatainak májában az átlagosnál több vér áramlik. Az ilyen étkezési szokások pedig kihatnak a későbbi életszakaszokban tapasztalható májfunkciókra, növelik a szív megbetegedéseinek, valamint cukorbetegség kialakulásának veszélyét.

A bergeni és oslo-i tudósokkal közösen folytatott vizsgálat központi kérdése a terhes nők étkezésének a megszületendő gyermek egészségére gyakorolt, hosszú távú hatása volt. A kutató ultrahang segítségével 381 kismama magzatánál vizsgálta a májban fennálló véráramlási viszonyokat.

Az eredmények azt mutatják, hogy a magzati véráramlás - az anya táplálkozásának hatására létrejött- megváltozása tartós következményekkel jár, és módosítja a felnövekvő gyermek ellenálló-képességét a magas zsírtartalmú "nyugati étrenddel" szemben. Ez pedig jó táptalajt biztosít a felnőttkori szívbaj és cukorbetegség kialakulásához. Az eredmények alapján azonban az is elmondható, hogy az kismama étrendjének kiigazítása révén a megszületendő gyermek egészsége életre szólóan szólóan javítható. A kisgyermekek növekedésének és fejlődésének az iskolás korig tartó nyomon követése révén a kutatók azt remélik, hogy sikerült egyértelművé tenni a máj magzatkori vérkeringési sajátosságainak hosszú távú egészségi hatásait.

"A terhesség alatt a magzat teljes mértékben az anya által biztosított tápanyagoktól függ. Ez az első olyan kutatás, amely az anya fogyókúrás diétája, illetve vékony testalkata és a magzat vérkeringése közötti kapcsolatra irányul. Mivel az anya soványsága és kiegyensúlyozatlan fogyókúrás étrendje a vizsgálati eredmények szerint növeli a szívbetegség és a cukorbetegség kockázatát felnövekvő gyermeknél, a kutatásnak fontos gyakorlati következményei lehetnek" - mondta el a BBC Onlinnak Dr. Keith Godfrey, a University of Southampton vezető kutatója.

- A megfigyelések szerint a legtöbb normális baba a születés előtt alkalmazkodik az anyától kapott tápanyagok mennyiségéhez és összetételéhez, és a májban áramló vér mennyisége ennek megfelelően változik meg. Úgy gondoljuk, hogy a magzat ezen alkalmazkodási reakció révén képes a méhben tovább növekedni még olyan esetekben is, amikor az anya szervezete egyébként nem lenne képes a magzat megfelelő tápanyag-ellátására. Ugyanakkor azonban ez a fajta alkalmazkodási reakció a születés után is hosszú távon befolyásolja a máj zsírral és egyéb táplálékokkal kapcsolatos működését - folytatta Dr. Godfrey.

"A máj alkalmazkodási mechanizmusának e felismerése olyan új diagnosztikai eljárások alapjául szolgálhat, amelyek lehetővé teszik a terhesség alatti táplálkozás és a gyermek későbbi életéveiben jelentkező szív- és cukorbetegség kapcsolatának további vizsgálatát, illetve a diéta gyermekre gyakorolt hatásának nyomon követését" - mondta Dr. Guttorm Haugen, a University of Oslo Szülészeti és Nőgyógyászati Tanszékének munkatársa.

A kutatás eredményei gyarapítják az anya étrendje és a gyermek egészsége közötti szoros kapcsolatra vonatkozó ismereteinket. E tanulságok tükrében egyértelmű a terhesség alatti kiegyensúlyozott, gyümölcsökben és zöldségben gazdag étrend fontossága - nyilatkozta a publikcióra reagálva Dr. Charmaine Griffiths, a kutatást támogató Brit Szív Alapítvány szóvivője.

[forrás: Galenus]


2005-01-31 14:15:17

További cikkek:

JELES NAPOK
Máj.
24.

Ma Eszter, Eliza napja van.

Minél később hagyják abba az anyák gyermekük természetes anyatejes táplálását, annál kevésbé kapják…
Az ünnepi alkalom, a buli szervezése a fiatal számára átmenet a felnőttek világába, és jelentős lépést…
A közeledő anyák napja alkalmából készült kutatás összevetette, mi az, aminek az amerikai anyák az ünnep…

 

 

Impresszum   |    Médiaajánlat   |    Adatkezelési nyilatkozat