A Kalifornia Egyetem táplálkozáskutatója egy tudóskonferencián mondta el, hogy etikátlannak tartja, ha fiatal gyerekeket vegetáriánus életmódra kényszerítenek a szüleik, vagy ha egy anya terhessége idején is tartja magát vegetáriánus életmódjához.
A kutatást vezető Lindsay Allen professzor a tanácskozáson kifejtette, hogy az utóbbi 25 évben teljesen egyértelművé vált, hogy a fejlett országokban nem a fehérjehiány, nem az energiahiány, hanem a nők táplálkozási szokásai azok, amelynek eredményeként kevés A vitamin, vas, cink és B12 vitamin jut a szervezetükbe.
Ezeket a vitaminokat legkönnyebben kisadag állati eredetű táplálék és tej fogyasztásával lehet biztosítani. Allen professzor meggyőződése, hogy a terhes nőnek enniük kell húst.
"Kellene, hogy egyenek húst és tejet, mindkettőt kis adagokban, mert az sokat segítene. Nagyon erősen hiszek abban, hogy a szülőknek nincsen joguk ragaszkodni hozzá, hogy a gyerekük életmeghosszabbító étrendet tartson, vagy hogy a terhes vagy szoptatós anyák ne egyenek húst, mert teljesen világos, hogy annak lehetnek tartós következményei a gyerekek fejlődésére és növekedésére."
[forrás: euuzlet.hu, 2005.02.24.]
2005-02-25 11:50:00