http://www.patikamagazin.hu/cikk/index/7315/aszpirinnel-megelozheto-a-gutautes-a-noknel_html
  Bejelentkezés
Regisztráció
RSS
A honlapon több, mint 13 000 cikk segíti az Ön gyógyulását!
 
 
Férfi Baba-mama Egészséges ízek Szépség Párkapcsolat és szex Fogyókúra
Gyógyszer nélkül? Betegszervezetek Életvezető Lélek Kultúra Sport & életmód
   
< Vissza  Nő / Mi nők

Tovább >>  

  

Tovább >>  

  

Tovább >>  

Tovább >>  

Tovább >>  

      Tovább >>  

      Tovább >>  

Aszpirinnel megelőzhető a gutaütés a nőknél

Az aszpirin nem csak a mellrák kialakulásának kockázatát csökkenti, de a szélhűdés megelőzésében is jótékonynak bizonyult.

Az alacsony dózisú aszpirin rendszeres szedésével a középkorú nők megakadályozhatják a sztrók (agyvérzés, gutaütés) kialakulását, de a szívroham kockázatát nem befolyásolja jótékonyan a szer.

A vitamin nem tesz jót

Az AFP értesülései szerint a bostoni Brigham and Women's Hospital kutatói az American College of Cardiology éves konferenciáján ismertették tíz éves követéses vizsgálatuk eredményét, amiben 40 ezer nő vett részt. A kétnaponta adagolt 100 mg aszpirin nőknél jótékonynak bizonyult a sztrók megelőzés, míg férfiaknál a szívroham kockázatának csökkentése céljából. Emellett a kutatás megerősítette egy tavalyi vizsgálat eredményeit, mely feltárta, hogy az E vitamin rendszeres szedése nem tesz jót a nőknek, sőt a vitaminos kiegészítés káros hatású is lehet.

A kutatás egyik vezetője, Julie Buring elmondása szerint kevesen tudják, de a nők körében gyakoribb az agyvérzés, mint a szívroham, így a kis dózisú aszpirinkúra megelőző hatásáról született adatok nem kis közegészségügyi jelentőséggel bírnak. A gyógyszer a 65 éven felüli korosztályban mutatta a legdrámaibb hatást, a placebóhoz képest 26 százalékkal csökkentette a sztrók előfordulását.
Jótékony és káros

Paul Ridker kardiológus kutató hozzátette, klinikai szempontból a preventív aszpirinterápia jótékony hatású a gutaütés megelőzésére a nőknél, de a kardiovaszkuláris betegségek megelőzésében, akárcsak a férfiaknál, érdemes szakember segítségét kérni a kockázatok mérlegelésére. A kutatás ugyanis kimutatta, hogy az aszpirinterápia 40 százalékkal növeli a súlyos bél- vagy gyomorvérzés esélyét.

Mellrák ellen

Az aszpirin nőkre gyakorolt jótékony hatását egy másik tanulmány is kimutatta. A New York-i Columbia Egyetemen végzett vizsgálatból kiderült, hogy azoknál a nőknél, akik rendszeresen szednek aszpirint, kisebb a mellrák kialakulásának kockázata. A Journal of the American Medical Association című amerikai szaklapban közzétett tanulmány leszögezte: "Adataink alapján érdemes lenne aszpirint, vagy más gyulladáscsökkentő gyógyszereket használni a mellrák megelőzésére, különösen a klimaxos kor után". Bár az ok-okozati kapcsolatok bizonyítására még további vizsgálatokra van szükség, a különböző laboratóriumi kísérletek annyit már jeleztek, hogy az aszpirin képes leállítani az ösztrogén hormon előállítását a szervezetben, és ezzel tényleg csökkentheti a rák kockázatát.

[forrás: velvet.hu, 2005.03.09.]


2005-03-10 16:10:58

További cikkek:

JELES NAPOK
Máj.
24.

Ma Eszter, Eliza napja van.

Ma több nő veszti életét szívizominfarktus vagy szélütés következtében Magyarországon, mint a rettegett…
A közeledő anyák napja alkalmából készült kutatás összevetette, mi az, aminek az amerikai anyák az ünnep…
Az emberek táplálkozásában mindig nagy szerepe volt az édes íznek. Kezdetben növényekből nyertek édesítőanyagokat,…

 

 

Impresszum   |    Médiaajánlat   |    Adatkezelési nyilatkozat