http://www.patikamagazin.hu/cikk/index/8379/a-hisztit-nem-etellel-kell-lecsillapitani_html
  Bejelentkezés
Regisztráció
RSS
A honlapon több, mint 13 000 cikk segíti az Ön gyógyulását!
 
 
Férfi Baba-mama Egészséges ízek Szépség Párkapcsolat és szex Fogyókúra
Gyógyszer nélkül? Betegszervezetek Életvezető Lélek Kultúra Sport & életmód
   
< Vissza  Baba-mama / Csecsemő

Tovább >>  

  

Tovább >>  

  

Tovább >>  

Tovább >>  

Tovább >>  

      Tovább >>  

      Tovább >>  

A hisztit nem étellel kell lecsillapítani

Azok az újszülöttek, akik életük első hetében az átlagnál gyorsabban híznak, nagyobb valószínűséggel lesznek túlsúlyos felnőttek - derült ki egy vizsgálatból, amelyet három amerikai egyetem végzett közösen. A kutatók állítják: az első hetünk életünk végéig meghatározhatja testsúlyunkat.

Évtizedekkel később is hajlamosabbak az elhízásra azok, akiknek súlya újszülött korukban gyorsabban gyarapodott - foglalta össze egy közelmúltban lezárult amerikai vizsgálat eredményét Nicholas Stettler, a kutatás vezetője.

A felmérésben 650 fiatalt vizsgáltak meg. Ők újszülött korukban egy tápszerfogyasztási felmérésben vettek részt, ezért tudhatták a kutatók, hogy életük első hónapjaiban milyen ütemben híztak.

Fontos: csecsemőkorban kívánatos a normális súlygyarapodás, az első 4-6 hónapban a gyerekek megduplázzák születési súlyukat. Azonban - mint az most kiderült - az első héten tapasztalt túlságosan gyors ütemű gyarapodás növelheti a későbbi testsúlyproblémák kockázatát. A kutatócsoport elmélete szerint az első nyolc napban minden százgrammos súlytöbblet akár tíz százalékkal növeli a felnőttkori elhízás kockázatát.

Bár a kutatók szerint az első hét a legkritikusabb, az első négy hónap súlynövekedési tendenciái is beszédesek a későbbiekre nézve.

Egy másik, szintén a közelmúltban publikált tanulmány szerint a gyermekkori hisztiknek és dühkitöréseknek is szerepük lehet a kövérségben. Stewart Agras, a Stanford Egyetem nyugalmazott pszichiátriaprofesszora szerint a szülők megvesztegetésként használják az ételt, hogy lecsillapítsák a gyereket.

A legnagyobb kockázatnak azok vannak kitéve, akiknek a szülei szintén elhízottak. A tanulmány készítői 150 gyereket követtek születésüktől fogva. A kövér szülők gyerekeinek 64 százaléka lett elhízott a vizsgálati időszak végére, szemben a normál súlyú szülők gyerekeinek 16 százalékával.

[forrás: magyarhirlap.hu, 2005.06.19.]


2005-06-20 15:48:57

További cikkek:

JELES NAPOK
Máj.
24.

Ma Eszter, Eliza napja van.

Minél később hagyják abba az anyák gyermekük természetes anyatejes táplálását, annál kevésbé kapják…
Az ünnepi alkalom, a buli szervezése a fiatal számára átmenet a felnőttek világába, és jelentős lépést…
A közeledő anyák napja alkalmából készült kutatás összevetette, mi az, aminek az amerikai anyák az ünnep…

 

 

Impresszum   |    Médiaajánlat   |    Adatkezelési nyilatkozat