Diétahoroszkóp, avagy mit tanácsolnak a csillagok a fogyáshoz

473

Meghatározzák a csillagok, hogy melyik diéta lesz hatásos? Mutatnak útmutatót a bolygók, hogy kinek milyen táplálkozási hibákat kell kijavítania, melyik módszerrel lehet egészségesebb?

KOS [03.21-04.20]
kos
Kockázati zónák:
Főleg a has, és a csípő.
Táplálkozása: Rendszertelenül, össze-vissza étkezik. Sokszor főétkezés helyett is csak bekap egy szendvicset, vagy pogácsát. Egész nap pörög, nincs ideje az étkezéssel foglalkozni. Mivel szervezete gyorsan égeti a kalóriákat, évekig büntetlenül bűnözhet, az évek múlásával az ülő munka, a sport és szex hiánya miatt azonban előjöhetnek nála is a súlyproblémák.
Diéta: Fontos a rendszeresség, és a fehérjebevitel csökkentése. A Kos típusa a harcos, ebből kifolyólag szívesen csökkenti éhségét húsfélékkel. Szervezetének azonban rostokra és vitaminokra is szüksége van.
Tipp: Makrobiotikus diéta

bikaBIKA [04.21-05.21]
Kockázati zónák: Csípő, fenék, comb és a nyak.
Táplálkozása: A mértéktelen, az életélvező. Addig eszik, míg a tányérján étel van. Lelki válság idején a kamra is veszélyben. Bánatát ugyanis nassolásba fojtja. A hízást elősegítik a változások okozta belső félelmek (munkahely, lakhely, partner), és a semmittevés.
Diéta: Sok-sok könnyű saláta, mérsékelt mennyiségű szósszal. Zsiradékban és cukorban szegény élelmiszereket, sok gyümölcsöt és zöldséget egyen.
Tipp: Atkins-diéta

ikrek

IKREK [05.22-06.21]
Kockázati zónák: A test alsó része, különösen a has, fenék és a csípő.
Táplálkozása: Szereti a rágcsálnivalókat, emiatt a hagyományos étkezési idő nem biztos, hogy éhesen éri. Ez az életvitel egyértelműen kaotikus étkezési szokásokhoz vezet. A levegő elem rendszerint gyenge emésztését erősebb fűszerezéssel lehet javítani, de a fehérje és szénhidrát egyidejű fogyasztását érdemes kerülnie. Túl nagy megterhelés emésztőrendszerének.
Diéta: Legyen az étkezésnek rítusa: meghatározott idő, megterített asztal. Egyen minél több halat, tenger gyümölcseit, C-vitaminban gazdag gyümölcsöket (narancs, kivi).
Tipp: 90 napos diéta

rákRÁK [06.22-07.22]
Kockázati zónák: Gyomor, has, csípő és a vállak, karok is.
Táplálkozása: A Rák jegy uralkodó bolygója a Hold, emiatt a jegy szülöttei általában hízásra és vizesedésre hajlamosak. Érdemes figyelnie a só bevitel mérséklésére. A Rák jegyűek is szeretik a hasukat, főleg a habos, krémes süteményeket, és a kényelmet sem vetik meg. Az elhízás a mozgáshiányhoz köthető, vagy testének rossz regenerálódásához.
Diéta: Rizs, főtt tészták és kenyér helyett könnyű egészségesebb és tápanyagokban gazdag ételeket és zsírszegény tejterméket fogyasszon.
Tipp: Joghurt diéta

oroszlánOROSZLÁN [07.23-08.22]
Kockázati zónák: A köldök tájéka, alhas.
Táplálkozása: Az életélvező Oroszlán a királyi lakomák nagy híve. Kaviár, libamáj, vad ételek, gyakran kerülnek a tányérjára. Szívesen jár étterembe vacsorázni, ahová nem feltétlenül ér oda hat előtt. A késői étkezésnek pedig meg van az ára. Izmos testalkatára az évek múlásával fokozatosan lerakódnak a zsírpárnák.
Diéta: Több sovány húst, tejterméket, rizst, párolt zöldséget egyen. Figyeljen a mennyiségre.
Tipp: Rizs-diéta

szűzSZŰZ [08.23-09.22]
Kockázati zónák: Has és csípő.
Táplálkozása: Keveset eszik, de gyakran. A Szűz jegyűek fordítanak a legtöbb figyelmet az egészséges táplálkozásra. Utánajár, elmegy a boltba érte, és gondosan előkészíti. Szinte már az egészségmánia határát súrolja az a mentalitás, ahogy az ételekkel bánik. Egyébként nem nagy étvágyú, és igénytelen is. Képes napokig vajas kenyéren élni, ha nincs más.
Diéta: Egye, amit szeret, különben a stressz hízáshoz vezet, és rendszeresen, meghatározott időpontokban. Emésztési problémáira rendszeres natúr joghurt fogyasztása javasolt.
Tipp: Fehérje diéta

mérlegMÉRLEG [09.23-10.22]
Kockázati zónák: A köldök alatt, és a mell, arc, nyak, váll, karok.
Táplálkozása: A Mérleg is társasági lény, rendszeresen jár bulikra, partikra és rendezvényekre. Ahol teheti, végigkóstolja a hidegtálakat és a sütiket. Ugyan csak az ízek kedvéért, de a nassolás sosem vezet jóra. Hízásának oka az egészségtelen életmód.
Diéta: Kevesebbet szórakozzon, többet pihenjen, regenerálódjon! Keresse a nyugalmat. Sok lassan égő cukrot (kenyér, müzli) fogyasszon, ne nassoljon. Levegő jegy lévén, meleg, főtt ételek tudják egyensúlyban tartani a levegő elem száraz, hideg jellegét. A nyers ételek fogyasztását ne vigye túlzásba.
Tipp: 90 napos diéta

skorpióSKORPIÓ [10.23-11.21]
Kockázati zónák: A test középső része (has, csípő), de a felesleges kilók mindenütt megjelennek.
Táplálkozása: Általában, mivel későn ébred, nem szokott reggelizni. Egy gyors kávé, és már rohan is be a munkahelyére. Mivel a túlzások embere, hajlamos az étkezésben is elvetni a sulykot. Felgyülemlett energiáját gyakran evésben vezeti le. Szereti az egzotikus ételeket, de a hagyományos ízek is ínyére valók, és a habos sütemények is könnyen leveszik a lábáról.
Diéta: A víz elem nedves és nehéz jellegét száraz, könnyű ételekkel hozhatja egyensúlyba. Érdemes kerülnie a nehéz, zsíros fogásokat, és a sok édességet. Az édes gyümölcsöktől is tartózkodjon, édesítővel igya a kávét. Javasolt a grillezett hús és hal, párolt zöldségek.
Tipp: Fehérje diéta

nyilasNYILAS [11.22-12.20]
Kockázati zónák: Főleg a köldök alatt (csípő, fenék, combok).
Táplálkozása: Nagy kanállal falja az életet, és az ételeket is. Szinte meg sem rágja, már le is nyeli. A gyorséttermek gyakori vendége. Hízásának oka a mozgáshiány és a városi életforma, a szennyezett környezet.
Diéta: Jobban figyeljen oda arra, hogy mit eszik. A tűz elem tulajdonságait hideg, folyadék dús ételekkel lehet egyensúlyba hozni. Kerülje az alkoholt.
Tipp: Zöld diéta

bakBAK [12.21-01.19]
Kockázati zónák: Has, fenék, combok.
Táplálkozása: Egész nap stresszel a munkáján, gyakran csak este enged ki, amikor leül a vacsorához. A fő étkezés éppen ezért nála a vacsora. Meleg étel, több fogás. Ezzel azonban megterheli szervezetét. A hízást elősegíti a stressz, a túlhajszoltság, az anyagi gondok, az álmatlanság, vagy a túl sok alvás.
Diéta: Egészségesebb életmód, csupa nagybetűvel. A túl sok stressz is megterheli a gyomrot, pláne, ha még az étkezési szokásokkal is ráteszünk egy lapáttal. A három fő étkezés hagyományát próbálja komolyabban venni, szervezete meg fogja hálálni.
Tipp: Folyadék diéta

vízöntőVÍZÖNTŐ [01.20-02.18]
Kockázati tényezők: A test középső része (gyomor, has, csípő), továbbá az arc, a nyak és a fenekek is.
Táplálkozása: A vízöntők számára sem jelent központi kérdést az étkezés. Mivel nem hajlamos a hízásra, szívesen nassol napközben, és nem számolja a kalóriákat sem. Ahogy azonban telnek az évek, ha nem figyel oda, az ő alakján is meg fog látszani.
Diéta: Csökkentse a gyorsan égő cukrokat (mondjon nemet az édességekre, alkoholra). Levegő elem miatt fontos a meleg ételek rendszeres fogyasztása. Levesek, forró teák, olajjal főtt zöldségek, főtt ételek.
Tipp: Alap diéta

halakHALAK [02.19-03.20]
Kockázati zónák: Mindenütt.
Táplálkozása: Hízásra hajlamos és a rák jegyű szülöttekhez hasonlóan szervezete fogja a vizet. Az ételek nagy ínyencséggel ízlelgeti, emiatt jellemzően lassan eszik.
Diéta: Több zöldséget és gyümölcsöt fogyasszon, kerülje az édességeket a nehéz, zsíros ételeket és a cukros üdítőitalokat.
Tipp: Hétvégi diéta

 

 

Violetta
Asztrológus

ibolya.royal@gmail.com