A
Stanford University vizsgálatában 120, 30-65 éves személy vett részt, egy részük
hagyományos, zsírban szegény étrendet követett, másik részük pedig növényi diétában
részesült. Mindkét étrend azonos mennyiségű zsírt, fehérjét, szénhidrátot és
koleszterint tartalmazott. A résztvevők testsúlyát táplálkozás-szakértők felügyelték.
A Reuters úgy tudja, a hagyományos diéta 4,6, míg a zöldségekben, és teljes
kiőrlésű gabonákban gazdag étrend 9,4 százalékkal csökkentette a káros LDL koleszterin
szintjét. Christopher Gardner kutatásvezető úgy véli, a növényi diéta tökéletesen
megfelel az American Heart Association 2000-ben kiadott irányvonalainak, mely
szerint naponta legalább 5-ször fogyasszunk zöldségeket és gyümölcsöt, illetve
hatszor gabonaféléket. Az amerikai mezőgazdasági minisztérium hasonlóképpen
vélekedik, minél kevesebb hús, zsír és cukor, illetve nagymennyiségű növényi
táplálék fogyasztását javasolja.
[forrás: weborvos.hu, 2005.05.03.]
2005-05-04 09:35:13