Június 27-én megint Mozgás Éjszakája

1666

Június 27-én 21 órakor veszi kezdetét a második Mozgás Éjszakája, így egy estére újra a mozgásé és a szórakozásé lesz a főszerep a Hősök terén és a Városligetben.Idén a Mozgás Éjszakája abban a pillanatban kezdődik, amikor a Dévától Budapestig tartó adománygyűjtő váltófutás résztvevői megérkeznek a Hősök terére, a befutók között lesz a Dévai Szent Ferenc Alapítvány 16 árvája is.

Az idén még több embert várnaka Mozgás Éjszakájára

A világon először Budapesten rendeztük meg 2014. június 28-án a Mozgás Éjszakáját. A rendezvény olyan sikeres volt, hogy közel húszezren sportoltak azon az éjszakán. A Hősök terén, a Városligetben, az Andrássy úton és a Felvonulási téren tizenkét sportágat lehetett kipróbálni teljesen ingyenesen. Idén június 27-én este 9 és hajnali 4 között még több sportággal, még nagyobb helyszínen várjuk a mozogni vágyókat.

 

Rengetegféle sportot lehet kipróbálni

A tavalyihoz hasonlóan idén is lesz futás, kerékpár, salsa, zumbafitnesz, sárkányhajózás és kajak-kenu, Nordic Walking, asztalitenisz, tollaslabda, fitnesz, jóga és korfball.
Mindezek mellett különböző önvédelmi sportok alapjait lehet majd elsajátítani, lesz kötélugrás kifulladásig, izgalmas lábtoll-labda mérkőzésekkel és nyári curlinggel is készülünk, valamint sprintben is kipróbálhatják magukat a rendezvényre látogatók. Emellett egy street workout pálya is várja az érdeklődőket.

A rendezvény mindenki számára ingyenes.

Mert “A tested megér egy estet!”

A változatos programokkal a mozgás fontosságára, az egészségmegőrzésben betöltött szerepére kívánjuk felhívni a figyelmet, hiszen mi magyarok élen járunk olyan megbetegedésekben, amelyek életmódváltással megelőzhetők lennének. Ma a világon ugyanannyian halnak bele a mozgásszegény életmód következményeibe, mint ahányan a dohányzás miatt vesztik életüket. Ha az emberek elkezdenének rendszeresen mozogni, hét hónappal nőne meg a várható élettartam. Mi magyarok kifejezetten inaktívak vagyunk. Az Eurobarometer adatai szerint az elmúlt 3 évben kicsi javulást értünk el ezen a téren, 13 százalékról 23 százalékra nőtt azok aránya, akik heti 2-3 alkalommal mozognak. A testmozgás nem csak szórakozás, hanem az egészségmegőrzés egyik legfontosabb eleme, ennek ellenére a magyarok 44 százaléka még mindig egyáltalán nem sportol. A „lustaság” így ugyanolyan rizikófaktornak tekinthető, mint a dohányzás vagy az elhízás. Rendszeres testmozgással fokozható a szív és a tüdő teljesítőképessége, csökkenhet a vérzsírszint, a vérnyomás, a vércukorszint. Napi 2000 lépéssel, vagyis már napi 20 perc gyaloglással jelentősen csökkenthető a cukorbetegséget megelőző állapotban lévő páciensek szívrohamának és agyvérzésének kockázata.

 

  • Az eseményt Dr. Navracsics Tibor, az Európai Bizottság kulturális, oktatási, ifjúságpolitikai és sportügyi biztosa nyitja meg, továbbá beszédet mond Dr. Török Krisztina, a Nemzeti Egészségfejlesztési Intézet főigazgatója és Mocsai Lajos, a Testnevelési Egyetem rektora.

www.mozgasejszakaja.hu

 

NEFI