Milyen édességet adunk Valentin-napra?

524

A februári Valentin-nap az elmúlt évek tapasztalatai alapján jelentősen megnövelheti a táblás csokoládék és pralinék iránti keresletet a januári időszakhoz képest – közölte a GfK piackutató intézet hétfőn.

A GfK Hungária Háztartáspanel adatai szerint 2012-ben a táblás csokoládék esetében átlagosan kicsit több mint harmadával nőtt az értékesítés mennyisége, míg a pralinék esetében csaknem 70 százalékkal emelkedett egy hónap alatt. Tavaly 500-600 ezer háztartás vásárolt pralinét az év második hónapjában, bár vásárlószámot tekintve némi visszaesés volt tapasztalható 2011-ről 2012-re.
A Valentin-nap miatti forgalomnövekedés azonban még így is elmarad a karácsonyi, illetve a húsvéti időszakétól.

A márkás termékek és a kézműves bombonok a legnépszerűbbek

A GfK közleménye szerint továbbra is a márkás változatok uralják a piacot, míg a saját márkás termékek a teljes értékesített mennyiség negyedét adják. Bár alacsony a piaci részesedésük, mégis egyre nagyobb népszerűségnek örvendenek a kézműves bonbonok.

Az adatok szerint a Valentin-nap elsősorban a fiatalabb, illetve a magasabb jövedelmű háztartások körében erősíti a pralinévásárlási kedvet.

MTI