Mozgás a szabadban

875

Mindenkit csábít ki a szabadba a hosszú tél után ránk köszöntött csodálatos napsütéses idő. Kössük össze a kellemeset a hasznossal: sportoljunk a friss levegőn. Most még nincs túl meleg, de már nem is fázunk, úgyhogy egyszerű megfelelően öltözködni is. A kint végzett mozgás jót tesz idegrendszerünknek, megnyugtatja az elmét, a friss levegő kitisztítja a tüdőt és oxigénnel telíti a vért, ami kellemesen ellazít és erősíti az immunrendszert.

Gondoljuk át, hogy a környékünkön hová mehetnénk sportolni? Városiak célba vehetnek egy közeli parkot, de lehet hogy érdemes egy kicsit utazni egy szép erdei kirándulásért. Magyarországon gyönyörű helyek vannak, érdemes felfedezni a hazai turistaösvényeket. Ha megtaláltuk a kedvünkre való helyszínt, akkor már csak a  megfelelő mozgásformát kell kiválasztanunk.

Futás

Nagyon sokan imádnak futni, hiszen remek kiegészítője bármely fogyókúrának, nem igényel különösebb felszerelést, szépen formálja a lábakat és a feneket, sikerélményt nyújt, kiválóan fejleszti az állóképességet és stresszűzőnek sem utolsó. Lehetőleg válasszunk puha terepet, ne az aszfalton fussunk, mert nem tesz jót az ízületeknek. Aki most kezdi ezt a mozgást, annak érdemes befektetni egy jó minőségű futócipőbe, hogy megelőzze az esetleges sérüléseket.

 

Hölgyeknek sportmelltartó viselése kötelező, mert az ugráló mozgás kellő alátámasztás híján gyengíti a melltartó ínszalagokat. Ha kezdetben nem megy könnyen a futás illetve hamar kifulladunk, akkor se keseredjünk el! A maratonfutók is így kezdték. A lényeg, hogy ne adjuk fel, meglátjuk, hogy mindig kicsivel tovább bírjuk majd. Ha évek óta nem mozogtunk vagy nagyobb súlyfelesleget cipelünk, először csak a tempós gyaloglásra szokjunk rá. Amikor már 40-60 percet megállás nélkül tudunk gyalogolni, iktassunk közbe pár perces kocogó szakaszokat. Fokozatosan, edzésről edzésre növeljük az intenzitást és az időtartamot. Jó módszer, ha dokumentáljuk a napi penzumot, így mikor csüggednénk új erőt nyerhetünk az eddigi eredményeinkből.

Biciklizés

A bringázás szintén széles körben elterjedt és kedvelt szabadtéri sport. Nem csak a lábakat, de a felsőtestet is megdolgoztatja. Előnye a futással szemben, hogy az ízületek kisebb terhelésnek vannak kitéve. Haladóknak kihívást jelenthetnek a lankás, dimbes-dombos terepek, kezdők válasszanak inkább sík, aszfaltos bicikliutat. Kedvenc ,,járművünket” mindig tartsuk karban, szükséges néha szervizben megnézetni a gumikat, a váltót és a féket. A helyes kormány és ülés magasság beállításához kérjük szakértő segítségét, ha bizonytalanok vagyunk. A több órás bringatúrákra mindig vigyünk magunkkal vizet vagy sport italt a bicaj palack tartójában, hogy pótolni tudjuk szervezetünkben a folyadékot. Mint minden más mozgásnál itt is fontos a mozgást megelőző bemelegítés és az izmok nyújtása edzés után.

 

Torna

Ha nem szeretnénk messzire menni és kardiózás helyett inkább erősítő gyakorlatokhoz van kedvünk, nyugodtan tornázzunk a kertünkben vagy egy közeli parkban. Viseljünk kényelmes mozgást engedő ruhát és szabadidő cipőt. Vigyünk magunkkal innivalót és egy törölközőt vagy polifoamot, amire majd lefekhetünk. Végezzünk könnyed bemelegítő gimnasztikát: vállkörzés, csípő kimozgatása oldalra, hajolgatás előre és oldalra, törzsdöntés, térdkörzés stb. Utána jönnek az erősítő gyakorlatok: guggolás, kitörés, fekvőtámasz, lábemelések, felülés, törzsfeszítés. Eszközök nélkül, csak a saját testünket használva ellenállásként minden izomcsoportot át tudunk mozgatni ezekkel az alapgyakorlatokkal. Végezetül pedig ne felejtsük el a lassú nyújtó mozdulatokat. Utána pedig nincs más dolgunk, mint lefeküdni és jóleső fáradsággal élvezni a napsütést.

Az alábbi videóban olyan gyakorlatokat mutatok, melyekkel az egész testedet erősítheted eszközök nélkül, bárhol a szabadban.

Body Commando 04 tengerparti edzés:
http://www.youtube.com/watch?v=KKSmNlGe33o

 

Polló Zsófia, a Body Commando Fitness személyi edzője

 

Elérhetőségek

tel.: 0670/226-2218
email: pollozsofia@gmail.com
honlap cím: https://sites.google.com/site/telkiedzes/home
youtube csatorna: http://www.youtube.com/user/BodyCommando?feature=mhee
FB oldal: http://www.facebook.com/pages/Body-Commando-Fitness/173882692706397