21. századi gyerekek a 19. századi iskolákban? - Inkluzív Café az oktatás aktuális kérdéseiről


A kivételesek vannak többen: az iskolai osztályokban a tanulóknak kevesebb, mint egyharmada jár minden fejlettségi szempontból egy szinten. Az átlagostól bármilyen irányban eltérő fejlődésű, a sajátos nevelési igényű és a kiemelkedően tehetséges gyerekek is kiszorulnak abból a körből, amelyet jelenleg a köznevelés megcéloz. Magyarországon a törvények évtizedek óta lehetővé teszik a befogadó nevelést. A vizsgálati eredmények szerint az inklúzió kimutatható, hosszú távú előnyöket kínál minden résztvevő számára. A gyakorlat hazánkban mégsem tudott elterjedni.


A kerekasztal beszélgetés célja, hogy megvitassa a befogadó nevelés-oktatás stratégiai kérdéseit, és a résztvevők között párbeszéd induljon a más országokban hatékony és jól működő nevelési modell hazai működésének lehetőségeiről és akadályairól.

A kerekasztalhoz meghívott résztvevők:

  • Sipos Imre köznevelésért felelős helyettes államtitkár, Emberi Erőforrások Minisztériuma
  • Dr. Perlusz Andrea dékánhelyettes, ELTE Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Kar
  • Dr. Gyarmathy Éva tudományos főmunkatárs, MTA TTK Kognitív Idegtudományi és Pszichológiai Intézet
  • Dr. Bohács Krisztina adjunktus, ELTE Atipikus Viselkedés és Kogníció, Gyógypedagógiai Intézet
  • Kókayné Lányi Marietta igazgató, Gyermekek Háza
  • Kővári Edit elnök, Autisták Országos Szövetsége
  • Kisari Károly elnök, Down Egyesület, a Down-háló tagja.

 

Időpont:

2016. április 08. ,14:30 óra

Helyszín:

Premier Kultcafé  (Budapest, 1085, Üllői út 2-4. Akadálymentes bejárat a Baross utca 1. felől)

 

korai fejlesztés