Fotó: gettyimages.com

A kirándulás előtt megfelelően készülnünk kell rá, hogy élmény legyen, és hasznosan teljen ez a szabad levegőn töltött idő. Jobban tesszük, ha már gyakorlott személyekkel vagy oktatókkal együtt vágunk neki az útnak, különösen a Nordic Walking-botok használatának elsajátítása érdekében.

Tanuljuk meg a helyes lépéseket!
A lábak és a karok összehangolása nem bonyolult feladat, de egyesíteni kell a helyes technikával, hogy a mozdulat természetes legyen. Számos szervezett program áll rendelkezésre a Nordic Walking technikájának elsajátításához és kis csoportokban történő gyakorlásához.

Emellett speciális klubok szerveznek kirándulásokat az északi gyaloglást kedvelőknek – érdemes csatlakozni hozzájuk, ideális motivációt adnak. Ha azonban jobban szeretünk egyedül gyalogolni, alapozzuk tudásunkat magyarázóvideókra.

Jó tanács: kíméletesen kezdjük ezt a fajta gyaloglást, rövid távon, kb. 45 percig, 2-3-szor hetente. Utána fokozatosan növelhetjük az időt másfél-két órára vagy még többre, ha kedvünk és erőnk van hozzá.

Készüljünk fel a gyaloglásra!
Mindig bemelegítéssel kezdjük a gyakorlást annak érdekében, hogy „beindítsuk” a testünket, és ne tegyünk erőfeszítéseket felkészületlenül. Amikor pedig befejezzük a Nordic Walkingot, végezzünk enyhe nyújtó gyakorlatokat.

Válasszunk megfelelő terepet!
Még ha bárhol űzhető is ez a lendületes gyaloglás, részesítsük előnyben a természetet: erdei ösvényeken, árnyékos fák alatt, enyhén lejtő dombokon sokkal inkább profitálhatunk belőle, mint a városi betonrengetegben. A jó levegő, a szép táj is segíti a megtett kilométerek sokasodását.

Legyen kihívás számunkra!
Győzzük le a talaj szintkülönbségeit, gyakoroljuk egyre gyakrabban és hoszszabb távon, vegyünk részt sportrendezvényeken.

Fotó: pixabay.com

Felszerelés
Ruházat:
legyen egyszerű sportruha, amely vízálló és légáteresztő.
Vizespalack: tartozzék hozzá a felszereléshez.
Cipő: válasszunk könnyű sportcipőt, jól tartsa a lábat. Barázdált, ugyanakkor lágy, hajlékony talpa legyen, amely minden terepre alkalmas, és jól tapad a talajra.
Bot: a könnyű, hajlékony bot hossza a magasságunknál 50 cm-rel rövidebb legyen, és 50%-ban szénszálas kivitelű. Lehetőleg elasztomer anyaggal bevont és kézhez simuló markolattal, de az készülhet parafából is (a műanyag csúszhat a verejtékezéstől). A bot vége ez esetben más, mint a hegyes végű túrabotoké. Általában ferde, recés gumi, amely, amikor leszúrjuk a botot, megtapad, így nem csúszik a talajon.
Hátizsák: hosszabb úton elengedhetetlen kelléke az északi gyaloglásnak. Legyen könnyű anyagból, hogy ne terheljük meg a zsebeinket, és vigyünk benne innivalót, némi egészséges rágcsálnivalót, de ajánlott a GPS-szel ellátott telefon is.

Forrás: Galenus

A cikk a Patika Magazin augusztusi számában jelent meg. Keresse minden hónapban a gyógyszertárakban!