Hosszú combokra vágyik?

Nem titok, hogy a comb-fenék rész feszesebbé tételéhez, és a narancsbőr megelőzéséhez, ill. megszüntetéséhez kevesebb zsírosat, cukrosat, sósat kell ennünk – és nem maradhat el a sportolás sem. Ez utóbbi esetében nem mindegy, melyik sportágat választjuk! Egyes mozgásfajták erősítik az ún. hosszú izmokat (pl. a comb belső részében lévőket), ilyenek: a tánc (klasszikus, modern, salsa, zumba), az úszás, a vízi torna, vagy a gyaloglás. És ne feledkezzünk meg a jógáról, valamint a pilatesről sem, melyek nyújtás útján dolgoztatják meg az izmokat.

2 perces hideg zuhany

Tudjuk, hogy a hideg víz összehúzza a véredényeket és javítja a vérkeringést. Ha jobb a vérkeringés, a szervezetben könnyebben kiürül a „rossz helyeken” felhalmozódott folyadék. Az ilyen „drénezés” pedig csapást mér a narancsbőrre! Zuhanyozáskor tehát ne feledjük: a beszappanozás után először meleg vízzel, majd langyossal öblítsük le a bőrünket, végül hideg vízzel zuhanyozzuk le a lábfejünket és a lábikrát majd a térdtől felfelé a combok és a fenék irányában, közben több mint 2 percig szórjuk a hideg vizet erre a testtájékra is. Ezen „edzés” alatt számolhatunk 120-ig – így jobban telik az idő!

Lépcsőzés

A rendszeres lépcsőzés nagyon hatékony testmozgás a belső és külső comb feszesebbé tételére, de természetesen a lábikrát is izmosítja. És amikor jó formában érezzük magunkat, vehetjük először kettesével, és ha bírjuk, akár négyesével a lépcsőfokokat, az említett testrészek intenzívebb megdolgoztatása miatt.

A maximális hatékonyság elérése érdekében lépcsőzéskor ne lábujjhegyre álljunk, hanem a teljes talpra, mivel a lábujjhegyes járásnál a combnak csak az elülső részét dolgoztatjuk meg. Helyezzük tehát az egész talpat a lépcsőre, és a következő lépcsőfokra való fellépéskor gyakoroljunk erős nyomást a sarkunkra.

A comb izmosítása ülve

Az ülőcsontra nehezedve, egyenes háttal, és talpunkat teljes egészében a talajra helyezve tegyünk egy rugalmas kislabdát a térdeink közé. Szorítsuk össze a combunkat, hogy a labdát megtartsuk: ez a szorítás erősíti a közelítő izmokat, a comb belső részét. Nagyon erősen nyomjuk össze a kislabdát 20 másodpercen át, majd lazítsuk az izmainkat megint 20 másodpercig, és ismételjük a gyakorlatot 3 percen keresztül.

Hasznos módszer az is, ha ismételt, apró nyomásokat gyakorlunk a labdára, 2 percen át.

 

10 000 lépés…

Számoljuk lépésekben a járkálást! Jól tesszük, ha minél több lépést teszünk egy nap – amikor csak alkalom adódik rá –, ahelyett, hogy ülve maradnánk étkezés után, vagy munkába menet járműre szállnánk stb. Az ebéd vagy vacsora utáni séta, bevásárlás, kutyasétáltatás, kirándulás … minden címen jó, ha sokat járunk. Ahhoz, hogy jó formában maradjunk, el kell jutnunk 10 000 lépés megtételéig naponta!


A „lovaglónadrág”(vaskos külső comb) ellen

Otthon helyezzünk egy gumiszalagot a lábikráink köré. Nyissuk a két lábat, hogy megfeszítsük ezáltal a szalagot, és járkáljunk ilyen tartásban legalább 10 percig (kihasználhatunk erre bármely hétköznapi tevékenységet, például egy hosszabb telefonálást). Ez a mozgásfajta jó megoldás a fölösleges zsírpárnák apasztására a comb oldalsó részén is.

 

 

Galenus