Fotó: gettyimages.com

Erőtlenség, fáradtság, hízás, ingerlékenység, lankadó nemi vágy többek közt jelentős hatással lehet a magabiztosságunkra és a testképünkre is. A női szexualitás összetett dolog, megannyi tényezőtől függ, beleértve a hormonális egészséget és a magunkról alkotott képet is. Ha nem érezzük magunkat magabiztosnak a testünk (vélt vagy valós) hiányosságai miatt, akkor nem fogjuk szexinek sem tartani magunkat.

Amikor meghízunk, kényelmetlenül érezzük magunkat intim helyzetekben is, ami nagy szerepet játszik a szexuális vágy kialakulásában. Az egészséges, kielégítő szexuális élet viszont növeli az oxitocin (boldogsághormon) termelődését, növelve a vágy intenzitását. Így ebből a szempontból is fokozottan törődnünk kell testképünk javításával. A legújabb kutatások azt mutatják, hogy még a szerény mértékű fogyás is javíthat a libidón. Egy tanulmány szerint azoknál a nőknél, akik lefogytak, javult a szexuális vágy és izgalom mértéke. (Amellett már kb. 4-5 kg leadása segíthet a nemi hormonok egyensúlyának helyreállításában és stimulálásában is.)

Amikor rendben van a hormonrendszerünk, több energiánk van, élénkebbnek érezzük magunkat fizikai, szellemi és szexuális téren. Könnyebben lefogyunk, csökken a puffadás, az esetleges menstruációs és bőrproblémák megoldódnak. Mindezek eredményeként nő az önbizalmunk, megnyugszunk, sokat adunk a külsőnkre, testképünk javul – és lassanként visszatér a libidó…

Mit fogyasszunk, hogy fenntartsuk a hormonegyensúlyt, lefogyjunk, és fokozzuk a nemi vágyat?

 Íme, amit javasolt előtérbe helyeznünk és kerülnünk táplálkozásunkban:

Fogyasszunk vegyszer- és adalékmentes bio-élelmiszereket („teljes ételeket”). Mellőzzük a feldogozott ételeket, mert azok nem tartalmaznak tápanyagokat.

– Ne iktassuk ki étrendünkből a megfelelő minőségű szénhidrátokat. Fogyasszunk sok rostos élelmiszert, teljes kiőrlésű gabonaféléket és zöldségeket. Ezek magas tápanyag- és rosttartalommal rendelkeznek, ami nélkülözhetetlen többek közt a salakanyagok eltávolításához is a szervezetből.

Kerüljük a finomított fehér szénhidrátokat (pl. kenyér, tészta, rizs) és mondjunk nemet a hozzáadott cukorra, vagy a mesterséges édesítőszerekre.

Együnk rendszeresen, és minden étkezéskor iktassunk be bizonyos mennyiségű fehérjét (segít egyensúlyban tartani a vércukorszintet).

Fogyasszunk zöldségeket a szivárvány minden színében. Minél szélesebb e színek választéka ételeinkben, annál több vitaminhoz és ásványi anyaghoz jutunk.

Fotó: pixabay.com

Keressük a bio-élelmiszereket. Ez csökkenti a test mérgező terhelését, és segít a hormonális egyensúly fenntartásában. A mesterséges hormonok, az antibiotikumok és az állati termékekben levő hormonok, vegyi anyagok és peszticidek károsítják a hormonokat.

A napi feladatok elvégzése közben tartsunk legalább 30 perces szünetet a nyugodt étkezés céljára. Ami lehetővé teszi, hogy tudatosan és lassan táplálkozzunk annak érdekében, hogy ne fogyasszunk többet annál, mint amire szervezetünknek szüksége van.

Kezeljük a stresszt. A kortizol nevű stresszhormon növeli a vércukorszintet, ami felbillenti a hormonegyensúlyt.

Mellőzzük a stimulánsok használatát. Ide tartozik az alkohol és a koffein is, amelyek stimulálják a mellékvesét, és emelik a kortizolszintet. Ami nem válik hormonjaink és energiaszintünk előnyére… Inkább vizet és gyógyteákat igyunk bőven, pl. a gyömbér, borsmenta, édeskömény, pitypang vagy édesgyökér főzetet.

Mozogjunk rendszeresen. A testmozgás javítja az energiaszintet, az anyagcserét és az inzulin egyensúlyt.

Aludjunk eleget, és kielégítő módon. A megzavart alvási és cirkadián ritmus (alvás-ébrenlét ciklusa) emelkedett vércukor- és inzulinszinthez vezet, és felborítja a hormonháztartás egyensúlyát.

Forrás: Galenus