Kellemes kinyújtózás: szánjunk rá 5 percet!

Fotó: 123rf.com

Merevnek érezzük az izmainkat? Sokat ültünk egy helyben, és úgy gondoljuk, nehezünkre esik még csak megmozdulni is? Könnyen segíthetünk rajta akár 5 percben is – nincs ebben semmi visszafordíthatatlan! Csak végezzük el az alábbi 4 gyakorlatot, melyek rugalmasabbá teszik testünk érintett részeit.

1 perc a nyak megmozgatására

Álló vagy ülő helyzetben billentsük a fejünket az egyik oldalra, az azonos felünkön lévő, behajlított karunkkal megtámasztva. Ezután nyújtóztassuk a nyakunkat, amennyire csak tudjuk, 5 másodpercig, eközben a vállunkat engedjük le és tartsuk lazán. Némi szünet után ismételjük meg a gyakorlatot háromszor, mielőtt oldalt váltanánk.

2 perc a boka és a csukló ellazítására

Üljünk leeresztett karral, és körözzünk a kézfejünkkel lehetőleg anélkül, hogy megmozdítanánk a karunkat. Végezzük el a gyakorlatot mindkét oldalon, külön-külön, 15-ször. Ezután ugyanígy körözzünk a lábfejünkkel, miközben a lábszárunk viszonylag mozdulatlanul maradjon. Váltogassuk az irányt, és szintén 15-ször körözzünk mindkét lábbal.

Fotó: 123rf.com

1 perc a váll rugalmassá tételére

Térdeljünk le a talajra, a lábunkat zárjuk össze, majd üljünk a sarkunkra. Mellünkkel lehetőleg érintsük a combunkat hátratett kézzel úgy, hogy fonjuk össze a karjainkat a hátunkon. Emeljük fel a kezünket, amennyire csak tudjuk, lehajtott fejjel anélkül, hogy felemelkednénk a sarkunkról. Tartsunk szünetet, és ismételjük a gyakorlatot tízszer.

1 perc a hát kinyújtóztatására

Négykézlábra ereszkedve, tenyerünkkel a talajon támaszkodva, hátunkkal homorítva lélegezzünk jó mélyet, miközben igyekezzünk a fejünket minél magasabbra emelni. Kilégzésnél viszont változtassunk hátunk formáján: domborítsunk, és ez a ki- és belégzés lehetőleg történjék „gyomorból”. Ismételjük ezt a gyakorlatot lassan, 4-szer vagy 5-ször.

Forrás: Galenus