Fotó: 123rf.com

Sokszor szeretnénk egy kis segítséget ahhoz, hogy bár egészségesen táplálkozunk, mégis könnyebben lefogyjunk, vagy őrizzük meg karcsúságunkat. 

Egy lágytojás reggelire

A tojássárgája a tesztoszteron és a növekedési hormon előfutára. Nagyon hasznos az izmok erősítése szempontjából is. És ha rendszeresen beiktatjuk az étrendbe a lágytojást, ízletes, zsiradékmentes reggelit fogyaszthatunk, így nem is hízunk tőle.

A főtt zöldség- és húslé felhasználása

Ha karcsúak akarunk maradni, jegyezzük meg a következő módszert húsétel készítéséhez: ahhoz, hogy ne legyen száraz a sült hús, egyszerűen grillezni kell minden zsiradék nélkül. A zöldséget eközben külön pároljuk nagyon kevés olívaolajban, majd nyerjük vissza a hús és a zöldség levét, amiből kiváló, könnyű szósz készíthető a hús mellé.

Batáta – a kevéssé ismert édesburgonya

Nem megszokott, de nagyon egészséges és finom ételek készíthetők a Dél-Amerikából származó, és a jelentősebb zöldség-gyümölcs üzletekben, hipermarketekben nálunk is kapható batátából (édesburgonyából), Többek közt pástétom, püré, leves, saláta formájában használhatjuk fel. A batáta glikémiás indexe sokkal alacsonyabb, mint az általunk megszokott burgonyáé (csak 50, 65–95 helyett, az elkészítési módtól függően). Kellemes ízű, és fogyókúrázóknak ajánlott!

Fotó: pixabay.com

Ellenőrizzük, van-e tejintoleranciánk!

Tünetei lehetnek: hányinger, hányás hasmenés, felfújódás, gyomorégés, fejfájás. Ételintolerancia esetén az emésztőrendszer és az immunrendszer egymásra hatása okozza az érzékenységet bizonyos ételek vonatkozásában. A leggyakoribb a glutén- és a laktóz-intolerancia. Glutén-érzékenység esetén kerülni kell a rozsból, árpából, zabból készült ételeket és a kenyeret, tésztát, valamint a húskonzerveket, felvágottakat, a sört, a levesport stb. A laktózérzékenyek természetesen mentesítsék étrendjüket a tejtől és tejtermékektől. Ha nem figyelünk erre a gondunkra, az említett tünetek mellett még súlyproblémánk is jelentkezhet a bélrendszerre gyakorolt negatív hatás miatt.

Fotó: gettyimages.com

Csak gyümölcsből álló vacsora – a cellulitisz ellen

Egy hasznos gyümölcssaláta-vacsora nagyon ajánlott a fogyni vágyóknak: 4-5 gyümölcsből (600–800 g mennyiségben) készíthetjük, a szezonális gyümölcsök mellett előnyben részesítve az ananászt, kerülve a mangót és a banánt. Ha rendszeresen beiktatjuk az étrendünkbe, ez a „mini-diéta” könnyen emészthető, vizelethajtó, és egy idő után lehetővé teszi a szervezet számára a zsírfelesleg csökkentését, valamint hat a cellulitisz kialakulása ellen.

Forrás: Galenus