Az egészséges életmód alapja a megfelelő tápanyagok bevitele a szervezetbe.A Galenus Kiadó Rendhagyó szakácskönyvek sorozatában patikusok írták a jobbnál jobb finomságokat. Minden recept alatt szerepel a tápanyagtartalom, ami megkönnyíti mind a cukorbetegek, IR-esek, diétázók és egészségesen táplálkozók életét, sőt: számos embernek kell figyelnie a koleszterinre a szív- és érrendszeri betegségek miatt, ezeknél a recepteknél pedig ez is fel van tüntetve!

A Kiskonyha Gasztroblog kipróbálta a sárgarépafasírt receptjét és meg is írta a tapasztalatokat.  

Az elkészítése egyszerű és nagyszerű, illetve ahogyan az a Ratatouille, a francia lecsó esetében is, itt is jelezve van az egy adagban található tápanyagtartalom. Alacsony kalória- és szénhidráttartalom, egy jó kis salátával vagy mártogatóval tökéletes, rostban gazdag vacsorája lehet egy nehéz napnak. És amiért plusz egy pont jár neki: mikróban megmelegítve is ugyanúgy finom, mint frissen, ez sok esetben kritérium, hiszen sokan főznek több napra.

A hozzávalók szinte mindig vannak otthon, egyedül kurkuma lehet, ami nem mindenkinél található meg.

Hozzávalók:

– 50 dkg sárgarépa apróra reszelve (nagy lyukú reszelőn)
– 1 nagyobb vöröshagyma
– 3-4 gerezd fokhagyma
– 2 tojás 
– 10-15 dkg őrült zabpehely
– só, bors
– őrölt szerecsendió
– őrölt fűszerkömény
– pirospaprika
– kurkuma
– olaj a sütéshez (opcionális) 

Elkészítés:

A vöröshagymát vágjuk apróra, a fokhagymát zúzzuk össze (vagy akár reszelhetjük ezt is, kinek mi a kényelmesebb). Majd mindkettőt egyszerre 1-2 evőkanál olajon üvegesre pároljuk. A sárgarépát reszeljük le és nyomkodjuk ki a levét. (Sajnos ez nem az a rész, amin időt tudunk spórolni, valóban ki kell nyomkodni a levét!) 

Minden hozzávalót öntsünk egy keverőtálba és alaposan dolgozzuk össze. A fűszerek esetében nagy a szabadság, alakíthatjuk a saját ízlésvilágunkhoz, de kóstolgathatjuk is közben.

Kis pogácsákat formálunk belőle, ha nem állnak össze teljesen, adjunk még hozzájuk zabpelyhet, amíg egy merev, de ruganyos fasírtot kapunk. A legszaftosabb akkor lesz, ha olajban pár perc alatt mindkét oldalát kisütjük. Azonban, aki szeretné ennél is egészségesebbre, az tegye nyugodtan a sütőbe.

Egy adag (kb. 3-4 db) tápanyagtartalma: 385 kcal, 8,7 g fehérje, 24,7 g zsír, 31 g szénhidrát, 9,3 rost, 90 mg koleszterin 

Főételként, köretként, sőt még főzelékfeltétként is kiváló, amit vegetáriánusok, cukorbetegek és laktózérzékenyek is fogyaszthatnak! 

Jó étvágyat hozzá!

Ne felejtse el, amennyiben a Galenus Kiadó webshopjából vásárol, ezzel a kuponnal a jelenlegi kedvezmény mellett további 10% árengedményt kap MINDEN könyvre!  KUPONKÓD: Galenus-Juli2020

 Forrás: kiskonyhagasztro.blog.hu