Fotó: pixabay.com

A nappalok egyre hosszabbak, ébred a természet – az energikusság hiánya, a levertség azonban sokunknál állandósulni látszik. Tennünk kell ellene, és segíteni, hogy a hosszú tél után anyagcserénk könnyebben alkalmazkodjon az új évszak viszonyaihoz. Nyerjük vissza energiánkat életmódváltással, táplálkozásunk módosításával, szervezetünk oxigénellátása növelésével.  Jó tanácsok a szervezet revitalizálásához.

Nehezen kelünk fel reggel, nem könnyű koncentrálnunk napközben és estére sem térünk magunkhoz?  A természet újraéledése, a tavasz megérkezése sajnos nem jár együtt energiánk visszanyerésével. a sötét téli hónapok okozta fáradtság, levertség után Ösztönző tanácsaink hozzájárulhatnak ahhoz, hogy idén  ismét jó formában és erőnlétben éljük át a tavaszi hónapokat..

A friss zöldségben-gyümölcsben bővelkedő étrend visszaállítása

Nem lehet elégszer ismételni, hogy a változatos és kiegyensúlyozott étrend a testi és lelki egészség egyik alapvető kulcsa. Tavasszal megjelennek a korai zöldségek, gyümölcsök, használjuk ki az alkalmat a primőr áruk/szezonális termények rendszeres vásárlására. Ügyeljünk arra, hogy betartsuk a napi öt adag zöldség-gyümölcs fogyasztását, ami az Egészségügyi Világszervezet (WHO) ajánlásának felel meg.

Igyunk reggelente egy pohár zöldséglevet 

A nyers zöldségek fogyasztása feltölti szervezetünket vitaminokkal és ásványi anyagokkal, míg, ha főzzük, melegítjük őket, jelentős vitamin- és tápanyag veszteséget okozunk. Ha viszont érzékenyek a beleink, a nyers zöldségek miatt emésztési nehézségeink adódhatnak. Ez esetben különösen ajánlott zöldségleveket fogyasztanunk, melyek megőrzik a tápanyagokat, a rosszul emészthető rostok nélkül. 

Fotó: 123rf.com

Ha nem szoktunk hozzá a zöldséglevekhez, lehet, hogy nem jó ízűnek találjuk őket Ilyenkor javasolt, hogy kombináljunk gyümölcslével. Példák az ilyen kombinációkra: édeskömény, uborka, spenót, és alma; spenót, ananász és citrom…

Alkalmazás: igyunk meg egy pohárral ezen zöldségek (és gyíümölcsök) levéből minden reggel, egy héten keresztül, és gyermekeknek is adhatunk belőlük.. Gondoljunk a turmixokra is, amelyek nagyon népszerűek felnőttek és gyerekek körében egyaránt. 

Méregtelenítő kúrát nyírfalével

A nyírfalé alapú méregtelenítő kúrának tavasszal van a szezonja, mert a nyírfa nedvét kora tavasszal nyerik ki a fából. A nyírfalét évszázadok óta értékelik a népi gyógyászatban is magas tápanyag, ásványi anyag, nyomelem és vitamin tartalma miatt. Napjainkban méregtelenítésre is ajánlott, vizelethajtó tulajdonsága elismert. Többféle jótéteményei közé tartozik, hogy életerőt, energiát ad, de hidratálja a bőrt is.

Feküdjünk le azonos időben, éjfél előtt 

Különösen ebben az átmeneti időszakban, amikor a szervezetnek alkalmazkodnia kell az új évszak viszonyaihoz, fontos, hogy minden eszközt megragadjunk a minőségi alvás érdekében. Ehhez rendszeresen, lehetőleg azonos időben feküdjünk le, mindig éjfél előtt. Ez azt a célt is szolgálja, hogy lehetővé tegyük a szervezet megfelelő savtalanítását. Az alvásterapeuták emlékeztetnek még az egészséges, képernyőktől távoli környezet fontosságára is a jó alvás elősegítése terén..

Naponta gyakoroljuk a teljes légzést 

Nincs is jobb a szervezet revitalizálására, mint a sejtek minél több oxigénnel való ellátása, mivel így több méreganyag szabadul fel. Márpedig a méreganyagok a stressz és a fáradtság forrásai. Naponta többször gyakoroljuk a teljes légzést, amikor a be-és kilégzés orron keresztül történik. De természetesen különféle légzőgyakorlatok közül is választhatunk.

Tartózkodjunk minél többet a napon

Tavasszal újból fedezzük fel a napnak kitettség egészségünkre gyakorolt jótékony hatásait. Használjunk ki minden lehetőséget, hogy többet tartózkodjunk a szabadban. A nyári napsütésnél (egyes időszakokban) kevésbé veszélyes tavaszi napsütés hatékonyan pótolja a tél folyamán megcsappant D-vitamin tartalékokat.

Ellenőrizzük, hogy nincs-e vas-, magnézium- vagy jódhiányunk 

Egyfelől, ha az étrendünk kiegyensúlyozott és változatos, akkor a táplálkozásból eredő vitaminszükségletünk kielégített, így nincs szükségünk étrend-kiegészítő vitaminokra. Másfelől a fáradtság, az ingerlékenység omega-3 zsírsav, vas, magnézium és jód lehetséges hiányának jele lehet. Konzultáljunk orvosunkkal, aki szükség esetén ezeket az anyagokat pótló étrend-kiegészítőket írhat fel.

TAVASZI BŐRJAVÍTÓ TIPPEK

A tavasz a bőrünk számára is az év egyik legfontosabb időszaka. Ahogy a természet leveti a nehéz télikabátot, mi is biztosítsunk bőrünknek könnyedséget és ragyogást.

Amikor végre kikerülünk a hosszú, hideg télből, az egész test „tavaszi üzemmódba” kapcsol: könnyebb ételekre vágyik, sportolásra, kirándulásra a szabadban… Könnyedségre tehát, minden tekintetben. És ha a tavaszi méregtelenítés egyre inkább terjed, annak egyik oka, hogy jól megfelel ennek a könnyedség és egyben természetesség iránti általános vágynak. Ez a testre és a bőrre is érvényes. Most az utóbbira térünk ki: íme néhány egyszerű lépés a szép arcbőr, a friss arcszín visszanyeréséhez.

Tervezzünk egy „nagy arcbőrtisztító” hétvégét 

Hogy ne adjuk fel az utolsó pillanatban az ilyen hétvégét, vegyük komolyan, és iktassuk be ezt a tervet a napirendünkbe, szerepeltessük a tennivalóink között.

Miután rögzítettük az időpontot, kezdjük a munkát bőrtisztítással péntek este, és ne sminkeljünk hétfő reggelig. Miután alaposan megtisztítottuk arcbőrünket, finoman, bőrünk állapotának megfelelően használjunk bőrradírt. Szánjunk időt a bőr masszírozására is, végül alaposan öblítsük le az arcunkat langyos vízzel. Ezután készítsünk hidratáló/tápláló arcmaszkot szintén bőrünk igényeinek megfelelően. Tartsuk a bőrön a kívánt ideig, majd öblítsük le. Ideális esetben 22.30h körül feküdjünk le, ne később.

Szombaton és vasárnap használjuk ki ezt a sminkelési szünetet, hogy a lehető legkevesebb hatás érje az arcbőrünket. Reggel permezettünk termálvizet az arcra, itassuk fel a felesleget és nincs is több teendőnk. Csak a komfortérzet hiánya esetén krémezzük az arcbőrt.

Fotó: pixabay.com

Zöldség- és gyümölcskúra 

Előnyt jelenthet a bőrnek az étrend módosítása is: elsősorban friss és szezonális gyümölcsökre és zöldségekre összpontosítsunk, hagyjuk el a vörös húst, az alkoholt, a cukrot, a rossz zsírokat. De melyek a legjobb tavaszi zöldségek a bőr számára? Számosat említhetünk: articsóka, spárga, cékla, sárgarépa, zeller, káposzta, karfiol, uborka, cukkini, endívia, spenót, saláta, hagyma, póréhagyma, borsó, burgonya, retek…