A tavasz győzelme

315

Ha nehezen is, de csak véget ért a tél. Elolvadt a hó, kisütött a nap és napról napra egyre melegebb lesz. Mi pedig egyre szívesebben mozdulunk ki a lakásból, örömmel tesszük vissza a téli kabátot a szekrénybe és húzzuk elő lengébb, tavaszi ruháinkat. Ezt a kellemes tevékenységet ugyanakkor kínos élmények is félbeszakíthatják, például amikor felpróbáljuk kedvenc farmerünket, de a cipzárt nem tudjuk felhúzni. Ez elsőre nagyon ijesztő és általában nem értjük, hogyan kerültek oda azok a bizonyos hurkák… Az az igazság, hogy a legtöbb ember némi túlsúllyal zárja a téli időszakot. Aggodalomra azonban semmi ok!

Polló Zsófia vagyok, a Patika Magazin Online személyi edzője. Személyi edző stúdióm – a Body Commando Fitness – vendégei azért járnak hozzám, mert megtanítom őket bízni önmagukban, megszerettetem velük a mozgást és megoldást találok egyéni problémáikra, hogy elérhessék azt a formát, amire vágynak. Most a Patika Magazin megbízásából, az oldal  olvasóinak is szeretném ugyanezt nyújtani. Új rovatunk a Hozzuk formába magubkat! cikkeinek követésével, otthon, egyedül is könnyen fitté válhat.

 

 

Lehet hogy télen begubóztunk és nem volt kedvünk mozogni, pláne nem salátát enni diétás koszttal, de ha most változtatunk, akkor még van időnk formába hozni magunkat arra az időre, amikor lekerülnek rólunk a súlyosabb ruhadarabjaink. Gondoljunk arra, hogy a március az újrakezdés és újjászületés hónapja és eszerint tanácsos megtisztulnunk kívül-belül. Adjunk magunknak 3 hónapot és nyáron új emberként tekinthetünk önmagunk tükörképére. Ha eddig még soha nem sikerült elérni álom alakunkat, akkor határozzuk el, hogy most pedig azért is sikerülni fog!

Mit kell tennünk?

  • Állítsuk vissza belső egyensúlyunkat és frissítsük fel külsőnket! Kezdjük a lakással: jól szellőztessünk ki, szanáljuk a régi, nem használt kacatjainkat, takarítsunk ki rendesen és tegyünk friss virágot az asztalra. Rendben, most hogy szép környezetet teremtettünk fordítsuk a figyelmet önmagunkra.
  • Valószínűleg a télen kiürültek vitaminkészleteink, úgyhogy ezt mindenképpen pótolnunk kell. A vitaminpótlás lehetőségeiről kérjük orvosunk, gyógyszerészünk segítségét!
  • Vannak akik méregtelenítő léböjt kúrába kezdenek ilyenkor, de már az is hatékony segítség lehet, ha sok megfelelő minőségű folyadékot veszünk magunkgoz (pl.: ásványvizet) és megemeljük a zöldség- és gyümölcsfogyasztásunkat. Ez megfelelő „bevezetője” lehet a méregtelenítő léböjtkúrának. Ilyenkor néhány napig – ki mennyi ideig bírja – zöldség- és gyümölcsleveket kell fogyasztani, kiegészítve ásványvízzel, vagy zöld teával, a napi folyadékbevitelnek megfelelően. Mindez a máj és a vese tisztítását célozza, ami a tavaszi megújulás alapja.
  • A méregtelenítésben a masszázs és a mozgás is sokat segít. Tegyünk hosszú sétákat a friss levegőn, hogy a napsütés érjen minket és ezzel is hozzájussunk egy kis D-vitaminhoz.
  • Következő lépés a bőrápolás. Mivel a hideg meglehetősen kiszárítja a bőrt, a sapkahordás pedig megviseli a hajat – először ezt kell orvosolnunk. Vegyünk egy kellemes fürdőt, radírozzuk le a testünket és az arcunkat, végezzünk epilálást és kenjünk fel a bőrtípusunknak megfelelő, hidratáló testápolót.

Jelöljük ki a reális célokat

Ezek után már biztosan sokkal jobban érzzük magunkat, de az alakunk még lehet, hogy nem az igazi… Itt az ideje ezzel is foglalkoznunk! Először is mérjük meg a súlyunkat, centivel pedig a körméreteinket: csípő, derék, combok, mell. Most pedig írjuk mellé, hogy a kapott számok helyett mennyit szeretnénk a papíron látni. Nagyon fontos, hogy őszinték és reálisak legyünk magunkkal szemben. Ha a célunk a fogyás, akkor két dolgot kell tennünk: kevesebbet enni és többet mozogni. Gondoljuk át hogyan tudjuk ezt a mindennapi életedben megoldani. Pl. elkezdjük megfelezni a szokásos ételadagjainkat és heti háromszor tornázunk otthon. Vagy este már nem vacsorázunk egy nagyot, hanem elmegyünk futni. Olyan reális célokat tűzzünk ki, amit nagy valószínűséggel be is tudunk tartani.

Szeretne mozogni, sportolni, de nem tudja, hogyan álljon neki?

Itt lépek én a képbe, hiszen pont ebben fogok segíteni. Ha nincs kedve vagy ideje edzőterembe menni, esetleg anyagilag nem engedheti meg magának, de mindenképpen szeretne elkezdeni tornázni – akkor jó hírem van! Mostantól kezdve minden héten ellátom majd a Patika Magazin olvasóit jó tanácsokkal és garantáltan eljutunk – a jóidő beálltáig – addig, hogy lengébb ruhában is jól érezzük magunkat, s ne legyen szükség a felkúszó kilóink takargatására. És nem állok meg pusztán a jó tanácsok osztogatásánál! Önökkel együtt fogok mozogni és rendszeresen közzéteszek edzésterveket is, melyeket otthon is el tudunk végezni. Mutatok gyakorlatokat minden kritikus testrészre: karra, hasra, fenékre, combokra stb. 

Kövesse a Patika Magazin Hozzuk formába magunkat! rovatát, hogy kihozhassa magadból a maximumot.Ha kérdése van a mozgásformák kivitelezésével kapcsolatban vagy csak erősítést szeretne kapni a kezdéshez, bátran írjon nekem, s együtt biztosan megtaláljuk a megoldást!

 

Polló Zsófia

Body Commando Fitness

személyi edző

 

 

 

 

 

 

 

Elérhetőségek: