Fotó: gettyimages.com

A hajlékony alak megőrzésére való törekvés annak is a jele, hogy nem adjuk fel az öregedés lassításáért folyó küzdelmet. A bőrünk és a külsőnk a megfelelő egészségi állapotunk hű visszatükröződése.

A sport igazi gyógyszer

Tanulmányok sora mutat rá, hogy a sport igazi gyógyszer – többek közt hatékony
krónikus betegségekre is (pl. diabétesz, asztma, depresszió stb.).

Jótéteményei

Mindenfajta sporttevékenység hozzájárul az ízületek karbantartásához. Ha rendszeresen űzünk valamilyen spor tot, eleget mozgunk, ízületeink kevésbé „rozsdásodnak”, és így „olajozottabban” mozognak. Minél „lustábbak” vagyunk, főleg egy kor után, annál nehezebbé válik mozgásunk, izmaink pedig gyengülnek, ún. dekondicionált állapotba kerülnek, csökken az edzettségük.

Kutatások kimutatták, hogy a fizikai aktivitás továbbá serkenti az agyműködést, és enyhíti a stresszt, illetve immunerősítő is lehet. Fokozott a hatás, ha szabad levegőn sportolunk, ott végzünk bármilyen testmozgást. Japán pszichológusok újabb felfedezése szerint pl. az „erdőfürdőzés” (pl. erdei kirándulás, erdőben végzett testmozgás) még betegségmegelőző tulajdonsággal is rendelkezik.

Elérendő célok

Legalább 30 perc fizikai aktivitás naponta (gyors járás, séta, kerékpározás, úszás, torna) elengedhetetlenül fontos. De ha nem akarjuk, hogy sajogjon a hátunk, térdünk, jobban tesszük, ha betartjuk a fokozatosság elvét. Fájdalom vagy izomláz esetén várjuk meg, míg elmúlik, és csak utána kezdjünk fokozatosan újabb sporttevékenységbe, testmozgásba.

A test ilyenkor „felébred”, csökken a légszomj, és még erőnléti sportokkal is próbálkozhatunk (ha bírjuk, 45 percig megszakítás nélkül), melyek javítják a légzést és a kondíciót.

Forrás: Galenus